Opel Insignia: Opel frisker opp Insignia - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
14 bilder i galleri
Opel frisker opp Insignia
Noe synes utenpå, men det meste av nytt finner du på innsiden. Deriblant nye motorer og et infotainment-system som betjenes fra en 8-tommers touch-pad på dashbordet.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Til høsten lanserer Opel "nye" Insignia, modellen som etterfulgte Vectra på det norske markedet i 2009.
 
Den oppgraderte bilen blir presentert for første gang på Frankfurt Motor Show 12. september, og allerede få uker etter er den klar for lansering i Norge.
 
Det ytre
I forhold til dagens Insignia, er grillen nå blitt bredere og lavere. Opel-logoen er smalere og bilen har fått nye frontlykter. Avhengig av utstyrsversjon, kommer disse med bi-xenon, inkludert sikkerhets-belysningssystemet AFL +. De øvre frontlyktene er utstyrt med energisparende LED kjøringlys.

Den nye utgaven er også noe bredere enn dagens utgave.

Det indre
Infotainment-systemet i Insignia styres fra en 8-tommers fargeskjerm med touch-betjening. Her har føreren tilgang til alle funksjoner og undermenyene som blant annet radiostasjoner, 3D navigasjon kart, talestyring og den nye touch-paden som er integrert i midtkonsollen.

Infotainment-systemet integrerer flere Smartphone funksjoner, og kan også tilpasses individuelt.

I tillegg kan sjåføren kontrollere systemet med knapper på rattet, eller via en nyutviklet talekommandofunksjon.

Insignia har radar og kamera-baserte assistansesystemer, som blant annet inkluderer adaptiv cruise kontroll, blindsonevarsling, frontkollisjon-alarm og andregenerasjons Park Assist, premium seter med AGR godkjenningsstempel, samt nøkkelfrie adgang og start-systemet, "Open & Start". For å nevne noe.

En rekke chassis-forbedringer skal ifølge produsenten gi den nye utgaven bedre kjørekomfort enn forgjengeren.

Under panseret
Insignia kommer med nye direkteinnsprøytings-motorer. En av dem er 2,0 CDTI, som yter 122 eller 140 hk, med et forbruk på 0,37 liter/mil. Det gir et CO2-utslipp på 99 g/km for 4/5-dørs-utgavene og 104 g/km på Sports Tourer.

Takket være den automatiske overboost-funksjonen oppnår motoren et dreiemoment på opptil 370 Nm (140 hk-utgaven).

De to viktigste bensinmotorene er 1,6 SIDI Turbo med 170 hk og 2,0 SIDI Turbo med 250 hk. Begge kan kombineres med sekstrinns manuell girkasse og start/stopp-funksjon, eller med en ny sekstrinns automatisk girkasse. I tillegg til forhjulstrekk, er den nye 2,0-liter SIDI Turbo også tilgjengelig med 4X4.

Prisene på nye Opel Insignia er ennå ikke klare.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: