-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kawa endrer profil
Kawasaki kom med et av de virkelig originale innslagene på årets Tokyo-utstilling. En doning som skiftet både akselavstand og profil.
Vi har nok sett det før som et resultat av folks drømmer: en bil som flatet ut og ble en langstrakt racer på landeveien, men i byen slo den pukkel på seg, ble høy og fikk kort akselavstand, blant annet fordi den skulle være lett å parkere. (Se et eksempler i bildegalleriet.)
Kawasakis ide er tilsvarende, men her er ikke formålet akkurat å stå stille, nei. Her er det flærr og moro som gjelder.
Selv ikke Syd Mead klarte å tegne noe så ekstremt da han skapte sine Light sykler til Walt Disneys TRON-univers.
Kawasakis lime-grønne fargeskjema alene er nok til å plassere dem hinsides det meste, og når de attpåtil morfer mellom racing-modus, der føreren nesten ligger – og ligger meget lavt, og en komfortmodus, med kort akselavstand og høy sittestilling – er det klart de vekker interesse.
Kawa kaller dem bare J, og med et meget trangt dobbelt forhjul er det egentlig en trehjuling vi snakker om, selv om jeg ikke er i tvil om at de fleste vil kunne få denne til å krenge – mer enn det innebygde krengningssystemet hadde forutsett.
En annen detalj som gjør sykkelen spesiell, er at det er ikke åpenbart hva det er man styrer med – føreren holder seg fast i to hendler, er det noe som tilsvarer retningsgiveren på en slik gressklipper man sitter oppå?
Det eneste vi egentlig vet om dette prosjektet er at det er bygget som et elektrisk drevet kjøretøy. Og at de tar det såpass alvorlig at Kawasakis president, Shigehiko Kyama, snakket om sykkelen som eksempel på en mulighet for en del av fremtidens personlig-mobilitets plattform.
“Praktisk i byen, gøyal på landeveien, og med Kawasakis velkjente aggressive design”.
Europa-sjefen, Yasushi Kawakami, beskrev den som en demonstrasjon på hvordan en rekke av de fremtidsrettede teknologiene Kawasaki jobber med akkurat nå kunne “utfylle hverandre på en harmonisk og effektiv måte”.
Nå skal vi vel ikke vente at akkurat denne dukker opp i en Kawa-butikk nær deg. Men det er morsomt å se hvordan tohjuls-kollegene tenker når de tenker et stykke fremover.