-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
234 millioner kroner billig
Det var spekulert i en budrunde opp mot en halv milliard kroner, men Ferrari 250 GTOen som ble solgt på auksjon i går gikk for langt mindre.
Den ble likevel den dyreste bilen noen gang solgt på auksjon. Auksjonshuset Bonhams forventet budrunden til å ende et sted mellom 30 og 40 millioner dollar – og fikk rett i det. 38 millioner dollar ble sluttsummen, drøyt 234 millioner kroner.
Men forsikringsselskapet Hagerty spekulerte i en verdi på opp mot 75 millioner dollar – 462 millioner kroner!
Prisen på selve bilen endte på 210 millioner kroner, de øvrige millionene var kommisjon til auksjonshuset.
Ferrarien ble auksjonert under årets Pebble Beach Concours d’Élégance-arrangementet i California. Som tredje bil på auksjonsplakaten har det vært spekulert i om flere ikke rakk frem i tide til auksjonen på grunn av trafikken. Hendig for de som faktisk var til stede, siden bilen ble solgt uten minstepris …
«Billig»-Ferrarien bærer serienummer 3851, og tilhørte først den franske skistjernen Henri Orellier. Han kolliderte Ferrarien i 1962, en ulykke som kostet Orellier livet. Bilen omtales gjerne som Violati-GTOen, siden den i veldig mange år var i Fabrizio Violatis eie.
Dermed klarte ikke 3851-GTOen å klatre på toppen av listen over verdens dyreste bil. Den æren er det en annen 250 GTO som har. 5111GT-serienummeret ble solgt privat i fjor, i følge ryktene til rundt 311 millioner kroner.