-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ferrari spoler turboen igjen
Den nylig oppdaterte Ferrari California med turbo er bare et hint om hva som kommer. Nå skal 458 og FF også turbomates.
Dette er bilder av den oppgraderte 458. Navnet spekuleres i å bli 458 M, for Modificato – alternativt 458-T.
Da Ferrari bestemte seg for å erstatte den selvpustende motoren i California med en turbo-matet 3,9-liter, var det første gang Maranello-fabrikken benyttet seg av turbo siden F40 gikk ut av produksjon i 1992.
Nå er denne motoren på vei ned i motorrommet på både 458 og FF. Det sies at den kommer til å få noe større motorvolum enn i California, men mindre enn i dagens 458.
Det vil i så fall bety at Ferrari faller i samme nomenklatur-hull som BMW og Mercedes, hvor modellnavnet ikke lenger er en direkte indikasjon på motorstørrelse.
458 = 4,5 liter fordelt på 8 sylindre.
Mer power
Uansett kan vi forvente en solid effektøkning. Dagens 458 har 570 hestekrefter, mens Speciale-versjonen har 605. Turbo-458en forventes å ha en effekt på rundt 680 hester.
Apropos 458 Speciale – en Spider-utgave er også i full testing, sammen med turbo-458en. Det er den røde bilen på spionbildene i bildegalleriet, den sorte er turbo-utgaven.
Speciale Spider spås å være klar allerede til bilutstillingen i Paris til høsten, mens 458 med turbomotor tippes produksjonsklar i 2016.
Ferrari FF ser også ut til å kunne få installert turbomotoren fra kommende 458. Den selvpustende V12eren FF benytter seg av i dag sies å overleve frem til 2018, men omtrent samtidig med 458 M kan det dukke opp en turbo-FF også, for å nå ut til en større kundegruppe.