-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
GM bekrefter Bolt
Chevrolet Bolt ble vist som konsept på bilutstillingen i Detroit. Nå er det bekreftet at den går til produksjon.
– Signalene fra messepublikummet i Detroit var klart og entydig – Bygg den!, sier Alan Batey, toppsjef for GM North America. – Og vi snur oss for å få bilen kjapt ut til publikum i de femti statene, lover Batey.
La oss spole raskt tilbake til bilen vi møtte i Detroit for en måneds tid siden. Chevrolet Bolt er en praktisk elbil med estimert rekkevidde på 200 miles (322 km) basert på batteriteknologi GM har opparbeidet seg gjennom Chevrolet Volt og Spark EV.
Les flere detaljer og se bildegalleri her
Bilen skal produseres ved GMs Ontario Assembly nær Detroit, og målsetningen er at den skal få en prislapp på $30.000. I så fall havner den under den prisen Tesla har antydet for sin kommende «folkebil» som er planlagt lansert i 2016.
Siden elbiler er fritatt for alt av moms og avgifter i Norge, burde det medføre en pris på maks 228.000 kroner som dagens valuta antyder. Med drøye 30 mil rekkevidde kunne nok det friste en del til å gå over til elbil.
Der gir jo også de europeiske GM-merkene, Opel og Vauxhall, en mulighet til å møte konkurransen fra Volkswagen, Nissan, Renault og de andre elbil-aktørene. Vi får se om elbil-interessen holder seg oppe til Bolt eventuelt er lansert.