-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Noen har kysset frosken
Nissan har dratt teppet av neste generasjon Maxima. Den deler ikke stort annet enn navnet med forgjengeren.
Vi må tilbake til 2004 for å finne de siste Maxima solgt gjennom offisielle kanaler på den norske registreringsstatistikken, men det er nok ikke så mange som har savnet modellen som designmessig var et langt gjesp – kanskje med unntak av noen taxieiere.
Men i USA lever modellen i beste velgående, og den er attpåtil meget populær.
Tradisjon og ytelser
- Maxima er meget viktig for Nissan, både når det gjelder tradisjon og ytelser, sa Carlos Ghosn, toppsjef for Renault-Nissan alliansen da han avduket bilen.
- I dag har Maxima en markedsandel på 10 prosent i sitt segment, øvre mid-size, men vi forventer vesentlig mer når vi lanserer den nye modellen som etter vår mening blir den mest spennende og moderne bilen i klassen.
I tillegg til lekker design kan nye Maxima også varte opp med moderne drivlinje og et høyt sikkerhetsnivå. Ifølge Nissan er den skapt av bilentusiaster for bilentusiaster.
Velutstyrt
Motoren er en 3,5-liters V6 med 300 hester som ifølge Nissan gir 15 prosent lavere forbruk enn hos forgjengeren. Det skal gi raskere akselerasjon og økt komfort.
Bilen har et høyt sikkerhetsnivå, noe som blant annet innebærer kollisjonsvarsling og automatisk city-brems, intelligent cruise control, varsel om kryssende trafikk ved rygging, blindsonevarsel og et system som oppdager om føreren blir trøtt og trenger en hvil.
I løpet av 2015 lanserer Nissan i tillegg nye utgaver av Titan, Altima og Sentra – modeller som sammen med Maxima utgjør nesten halve salgsvolumet i USA.