-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mønsterbeskyttet Mitsubishi
Nå har nettstedet Gizmag funnet patent-tegninger på den nye Mitsubishi Pajero – eller hva den skal hete.
Det er utrolig hva som kan dukke opp på patentkontoret. Nå har Gizmag dykket litt ned i offisielle papirer igjen og kommet opp med patent-tegninger av bl.a. 2016 Civic Coupé og neste års Maserati Kubang.
Og denne, en 2016-modell fra Mitsubishi – som her er registrert under Challenger-navnet, men som vil kunne dukke opp både som Montero, Shogun eller som Pajero. Kanskje sågar Pajero Sport.
Poenget er i hvert fall at når bilprodusenter planlegger nye modeller, må disse mønsterbeskyttes for at fabrikkene skal ha rettighetene til karosseriplater og annet utvendig utstyr som skaper cash når de skal byttes ut på skadeverkstedet.
Avslørende
Der skal spesialitetene være såpass tydelige og såpass godt beskrevet at selv om dette ikke akkurat er kunstneriske renderinger fra designavdelingen, er de mer enn gode nok til å gi oss et inntrykk av hva vi kan vente.
For eksempel detaljer som en bakdør som går helt ned til gulvet, eller innstegstrinn som er integrert i karosseriet.
Som man ser er det ikke noe revolusjonerende med designen, men fronten ligner ikke akkurat på andre Mitsubishier. Den kan ha trekk fra et par år gamle konseptbiler, som GR-HEV trucken. Forskjermer og panser er også helt nytt.
Kjent oppskrift
Vi kan trygt slå fast at denne får en litt lekrere design enn forgjengerne – her kan man faktisk bli forledet til å tro at vi snakker om en selvbærende, moderne konstruksjon, men det dreier seg fremdeles om en stor SUV med separat ramme og stiv bakaksel.
Det er ikke en gang sikkert at firehjulsdrift vil bli standard, selv om det garantert vil finnes i katalogen.
2,4 turbodiesel og sekstrinns manuell eller femtrinns diesel også – men det har jo ikke noe med designen å gjøre. Og går vi tilbake til den kan vi i hvert fall slå fast at det finnes innslag av off-road følelse i dette karosseriet også.