-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dropper "Norgesbilen" i Norge?
Suzuki Baleno, kjent som "Norgesbilen" mot slutten av 90-årene, lanseres i ny innpakning på Frankfurt-messen i september og settes i salg neste år. Men det kan hende at Baleno kjører forbi Norge denne gang.
Suzukis viktigste nyhet på IAA i Frankfurt blir uten tvil kombibilen Baleno, en typisk B-klassebil, 4,0 meter lang, 1,75 meter bred og med 355 liter bagasjerom.
Bilen skal bygges parallelt med småbilen Celerio hos Maruti Suzuki i India, men den blir bare tilgjengelig med bensinmotor og forhjulsdrift.
Så langt ser alt greit ut for bilmodellen hvis forgjenger fra 1995 til 2003 gikk under betegnelsen «Norgesbilen». Like fullt er det store hindringer i veien før Baleno står hos norske forhandlere.
Kun 2WD
– Suzuki profileres som et 4x4-merke i Norge, og Baleno leveres kun med forhjulstrekk. Derfor har vi ikke bestemt oss for hva det blir til med Baleno ennå. Vi må regne på mulig volum sett i forhold hva bilen vil koste, sier Lars Havre, importsjef for Suzuki til Norge.
Og prisen er på ingen måte kjent, men aktuelle konkurrenter som eksempelvis Skoda Fabia koster fra 156.500 kroner.
Baleno sto som konsept på Genève-messen i mars under navnet iK-2. Allerede da var det klart at bilen kommer med en ny, 1,0-liters tresylindret turbomotor med motoreffekt rundt 100 hk og 170 Nm i moment.
Boosterjet kaller Suzuki motoren. Kanskje det blir til «NorgesBoosten», skrev Jon Winding-Sørensen da han omtalte konseptet.
Ny motorgenerasjon
– Denne motoren vil bli å finne i flere av Suzukis kommende biler. Baleno skal også bygges med mer konvensjonelle bensinmotorer foruten at en tradisjonell, sekstrinns automatgirkasse inkluderes i programmet, opplyser Havre.
En såkalt mild hybrid (start/stopp-teknologi) står også på Baleno-programmet, men ingen ladbar hybrid eller elvariant.
– Bestemmer vi oss for å ta bilen, så blir det med høyt utstyrsnivå, sier Havre.
Suzuki-importøren hadde stor suksess med forrige Baleno. Baleno-vinneren var naturlig nok stasjonsvognutgaven med drift på alle hjul.
Over en periode på ni år kjøpte hele 11.109 nordmenn bilen. I toppåret 1997 solgte Baleno seg til topps på 4x4-personbilstatistikken i Norge foran Honda CR-V og sto for 2,5 prosent av det samlede bilsalget det året.