Morgan 1. april
Morgan 1. april
Morgan 1. april
Morgan 1. april

Markedsundersøkelse i april

Bilfabrikkene sier de viser konseptbiler for å studere folks reaksjon. Morgan ser ut til å ha funnet en enda smartere form for markedsundersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

Jeg tror at dersom Morgan hadde oppfordret folk – på Tesla-vis – til å betale inn 1000 dollar i depositum samtidig, ville de hatt en million nå.

For på hjemmesiden sin viste de noen bilder av noe ganske sprøtt, og sa at dersom du likte det, kunne du jo like godt bestille med en gang.

Siden det dreide seg om Morgan, vet man jo også at når det kommer noe nytt derfra, tar det tid før du kan få tak i det. Det produseres jo ikke en gang 1000 biler i året der.

Det de viste nå var spennende. Morgan MOGrod het den ene. En nydelig retro-moderne Hot Rod med en amerikansk Ford V6 motor på 3,7 liter kokett tittende ut av motor-rommet.

Og i tillegg hadde de lagt et ekstra bakhjul på tre-hjulingen sin og fått den til å se ut som en av de spesialene som hører hjemme på rett-frem-baner.

Og ganske riktig: Morgan skal ha den med på saltslettene under Bonneville Speed Week senere i år.

Utrolig bra alt sammen, inntil du sjekket datoen. Men dermed gikk denne saken enda kjappere rundt hele kloden. En fantastisk aprilsnarr er mye bedre enn en fantastisk bil.

Og reaksjonene har bombardert Malvern, en liten by i Worcestershire der en snekker er like viktig som en sveiser på den lokale bilfabrikken. «Forget April Fool. Do it. I need one…» var en typisk reaksjon.

Og Morgan bør ikke være i tvil om hvilke designspor de skal følge nå.

Powered by Labrador CMS