SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia
SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia
SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia
SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia
SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia
SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia
SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia
SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia
SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia
SPIONBILDER: 2017 Chevrolet Camaro Z/28
©Automedia

Ikke helt etter planen

Selv ikke testførere av sportsbiler er ufeilbarlige. Se bare hva som skjedde under Chevrolet Camaro-testing på Nürburgring.

Publisert Sist oppdatert

Det gikk nok ikke helt etter planen da Chevrolet skulle teste spesialutgaven Z/28 av Camaro på Nürburgring.

I det som ser ut til å være Adenauer Forst-seksjonen (noen med mer inngående kjennskap til Ringen må gjerne korrigere meg!) har testpiloten bak rattet på Camaroen mistet kontrollen, og sklidd ut over kerbsen på høyresiden.

Z/28-en fikk greit med luft under venstresiden, og landingen var nok ikke helt heldig for forstillingen – men føreren kunne i hvert fall klatre ut av bilen uten egne skader, annet enn på stoltheten.

Hva er så denne Z/28-modellen? Navnet dukket opp i 1966, og var en Camaro-modell myntet på racing. Deretter har Z/28-navnet hengt ved Camaro-generasjonene, og nå holder Chevrolet altså på med en ny en.

Camaro kom i ny drakt for et år siden, så nå er det på tide med bane-utgaven. Egentlig skulle Z/28 utstyres med en selvpustende V8-motor, men i det siste har ryktene pekt i retning av en V6 twin-turbo.

Z/28 er på mange måter det motsatte av ZL1-utgavene av Camaro, som i all hovedsak fokuserer på fart rett fremover; drag-racing.

Karbonkeramiske bremser, diff-sperre og justerbare dempere skal stå på utstyrslisten til Z/28, og kanskje rekker Chevrolet å presentere den allerede i år – gjerne med en knalltid på Nürburgring.

Så lenge de holder seg på veien, i hvert fall.

Powered by Labrador CMS