Mercedes-Benz E-Klasse AMG: Kompromissløs familiebil - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
19 bilder i galleri
Kompromissløs familiebil
Mange har valgets kvaler – skal man velge en sprek sportsbil eller en praktisk familiebil? Hvorfor ikke si som Ole Brumm? Ja takk til begge deler!
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021).

Twitter RSS
bsgif

Med Merccedes-AMG E 63 4M+ og den enda sprekere E 63S 4M stasjonsvogn får man nemlig i pose og sekk.

Du får med hele familien og en haug med bagasje, og har muskler og kjøreegenskaper du normalt finner i reinspikka sportsbiler.

Bilene har en 4-liters V8 med twin turbo som tar deg til 100 på rundt 3,5 sekunder. S-modellen har hele 612 hester og et dreiemoment på 850 Newtonmeter, mens modellen uten S har 571 hk og 750 Nm. Det burde holde for de fleste!

Avansert firehjulsdrift flytter kreftene dit de best kan nyttiggjøres og gjør bilen velegnet selv på norsk vinterføre.

Du kan leke deg med en egen driftmodus som sender alle kreftene til bakhjulene, kutter ut ESP-en og lar deg gire manuelt via hendler på rattet.

Aerodynamiske detaljer gir ikke bare bilen et kult utseende, de sørger også for maksimal aerodynamikk som gir solid markgrep og et vettug forbruk, musklene tatt i betraktning.

Forbruket holdes også nede av avansert sylinderkutt som deaktiverer fire sylindre når belastningen er lav.

(saken fortsetter under videoen)

- Stasjonsvognen har en unik appell i det norske markedet og etterspørselen etter Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ stasjonsvogn har ikke latt vente på seg etter at vi avduket sedan-versjonen i november, sier Kjetil Myhre, direktør i Mercedes-Benz personbil.

Du finner flere detaljer i vår omtale av Mercedes-AMG E 63 4Matic+ sedan 

Tekniske data

 

AMG E 63 4MATIC+ Stasjonsvogn

AMG E 63 S 4MATIC+ Stasjonsvogn

Motorvolum (cc)

3982

3982

Ytelse (kW/hk ved omdr.)

420/571 ved 5750-6500

450/612 ved 5750-6500

Dreiemoment (Nm ved omdr.)

750 ved 2250-5000

850 ved 2500-4500

Forbruk (l/mil)

0,91-0,94

0,91-0,94

CO2 utslipp (g/km)

206-214

206-214

Akselerasjon 0-100 km/t (sek)

3,6

3,5

Toppfart (km/t)*

250

250

*Elektronisk begrenset

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse


Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: