Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar i ny tapning

Et par år etter at den forsvant kommer Jaguar XF Sportbrake tilbake i ny innpakning.

Publisert Sist oppdatert

Det er ti år siden Jaguar lanserte XF, og det markeres med en ny stasjonsvogn. Nå gikk det noen år mellom sedan og Sportbrake da XF var ny også – nærmere bestemt cirka fem år. Nå er det bare to år mellom dem, den nye sedanen kom i 2015.

Jaguar XF er bilen for dem som vil skille seg ut fra «tyskerbrigaden». Hittil i år er det kun registrert 10 nye XF i Norge, i hele fjor var det ifølge OFV 40 av dem, hvorav en eneste stasjonsvogn.

Men nå som det kommer helt ny modell, vil naturligvis stasjonsvogn-andelen stige igjen.

XF Sportbrake har selvsagt mye til felles med sedanen. Designavdelingen har klart å lage en aerodynamisk pakke med Cd-verdi på 0,29.

Fleksibilitet er gjerne et stikkord for dem som velger stasjonsvogn, og XF Sportbrake kan skryte av et bagasjerom på 565 liter (25 l mer enn sedanen) som øker til 1700 liter når baksetene felles ned.

Luftfjæring på bakhjulene justerer automatisk høyden i forhold til vekten på akselen, en viktig egenskap for en bil som kan trekke tilhengere med totalvekt inntil to tonn. «All Surface Progress Control» optimaliserer grepet i forhold til underlaget.

XF Sportbrake tilbys med et panorama soltak på hele 1,6 kvadratmeter, hvor solskjermingen styres via gestikulering (gesture control), og samme teknologi benyttes for å åpne bakluken automatisk.

En vanntett Activity Key som kan festes rundt armen, er perfekt for løping, sykling og vannsport.

Motorutvalget er det samme som for sedanen – firesylindrede bensin- og dieselbrennere som yter fra 163 til 250 hester. I tillegg leveres to treliters V-seksere – en kompressormatet bensinmotor med 380 hk, samt en dieselmaskin med 300 hk.

Norsk lansering finner etter planen sted i november, og Jaguar Norge antyder at prisene skal være klare om en måneds tid.

Her er priser og data for XF Sedan - så har du en viss indikasjon på nivået.

Powered by Labrador CMS