-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Disco for ekstremister
Land Rover viser en forsmak på en ekstrem Discovery SVX som skal i produksjon fra neste år. Her er det krefter og fremkommelighet for de mest krevende kunder.
Slik den står utstilt i Frankfurt er den nærmest produksjonsklar, og Land Rover sier det skal være mulig å kjøpe en nesten identisk bil fra tidlig 2018.
Med utgangspunkt i en standard Discovery er SVX-utgaven i stor grad håndbygget av spesialistene hos Jaguar Land Rovers Special Vehicles Operations (SVO) som med dette viser at de kan mer enn å bygge raske Jaguarer.
Skjønt noen sinke er ikke denne heller – under panseret sitter JLRs kompressormatede femliters V-åtter trimmet opp til 525 hestekrefter og et dreiemoment på 625 Newtonmeter.
Det burde dekke behovet for kjøring både på vei og opp de bratteste bakker i terrenget.
Land Rover hevder selv at dette er den mest ekstreme bil de noensinne når det gjelder fremkommelighet.
Det besørges av ekstra bakkeklaring, lengre fjæringsvei og ekstreme terrengdekk av typen Goodyear Wrangler All Terrain i dimensjon 275/55.
Den ekstra bakkeklaringen forbedrer angrepsvinkelen i terrenget, mens perfeksjonert luftfjæring og hydraulisk Active Roll Control hjelper å holde bilen på rett kjøl.
Discovery SVX har aktiv senterdiff og elektronisk sperrefunksjon på bakdiffen som arbeider i full harmoni med Land Rovers Terrain Response 2-system for maksimal traksjon under alle forhold.
Og selvsagt har bilen alle de elektroniske «støttehjulene» du finner i en moderne Land Rover, som Hill Descent Control, ETC, DSC og så videre.
For å skille seg ut i landskapet har Discovery SVX oransje detaljer i eksteriør og interiør. Og så har den fått en tradisjonell girvelger i stedet for hjulet Land Rover normalt benytter.