-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Illustrert historie
Gerry McGovern, Land Rovers designsjef, har gjort et nytt stunt. Nå kan du sette rumpa di på 70 års Land Rover historie.
Gerard Gabriel McGovern, eller Gerry som alle kjenner ham som, er utrolig sterk på å fremheve et bilmerkes DNA.
Han har vært innom andre også, men etter at han for alvor begynte å ta over designsansvaret for Land Rover i 2004 – og etter hvert fikk full kontroll – har han virkelig vist at dette er et merke han forstår.
Selv de aller ferskeste, Velar for eksempel, eller noen av konsept-bilene – du er liksom ikke i tvil om at dette stammer fra noe som startet som ideer på en sandstrand i Wales for over 70 år siden.
Jeg tror til og med at han klarer å gjøre den kommende Defender, den mest LandRoverske av dem alle, på en skikkelig måte.
Men han er også en sterk stemme når det gjelder Design – og ikke nødvendigvis bare Land Rover design.
Man finner ham alltid i Milano under design-uken. Som regel med en eller annen spennende installasjon, eller som sponsor av for eksempel den digitale designbørsen BORN. (Born Awards ble delt ut i Ålesund i fjor).
Og selvfølgelig finner man ham i Londons Design Museum (noen kvartaler bortenfor den nå fullstendig fraflyttede Bristol-butikken i Kensington High Street. Men reklamelysene var fremdeles på, sist jeg så etter).
Nå har han alliert seg med Jaguar Land Rover Classic Works i Coventry, de som feirer merkets 70 år med nennsomt å restaurere en av de tre bilene som var med til Amsterdam-utstillingen i 1948, på den egentlige debuten.
Derfra har han nemlig fått et stoff som helt tilsvarer setetrekket på den første Landroverne, og så har han gått til Designmuseet med en god ide.
Der tente de på den, slik at hvis du nå beveger deg inn i atriet, vil du finne at setene er kledd med 18 forskjellige stoffer, så originale som mulig, fra merkets 70-årige historie.
De spenner fra det typiske arbeidsmaterialet fra de første modellene, via et stoff spesialdesignet av Sir Paul Smith for en Defender i 2015, til fjorårets spydspiss av et bærekraftig interiørstoff fra danske Kvadrat. Først utviklet for Velar som et alternativ til førsteklasses dau ku.
Det Gerry McGovern vil peke på er at også interiørstoffene er en viktig del av Land Rovers DNA.
Få biler har vært med på så mange ekspedisjoner som Land Rover - her får du en liten kavalkade: