-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Spesialverktøy for Lotus-kunder
I løpet av 2020 starter Lotus produksjonen av sin elektriske superbil. Nå forteller de hvordan kundene kan konfigurere sin bil.
Det var i fjor sommer at Lotus avduket sin elektriske superbil med 2000 hestekrefter. Men selv om kollega Winding-Sørensen la en viss skepsis for dagen da han omtalte bilen, har ikke kundene uteblitt.
Ifølge en pressemelding fra den britiske produsenten eiet av kinesiske Geely, er alle biler fra første produksjonsår allerede allokert. Det gjelder antagelig også brorparten av de 130 som totalt skal bygges.
For å spesifisere bilen benytter kundene en helt ny konfigurator som er utviklet spesielt for Lotus ved bruk av spillteknologi. Denne har ifølge Lotus ekstremt avansert grafikk som gir høyoppløselige, fotorealistiske bilder på skjerm.
På skjermen kan kundene bygge og personalisere sin egen bil fra grunnen og visualisere den fra alle vinkler, eksteriørt som interiørt.
Ved hjelp av avansert teknologi som kalles «ray-tracing» kan de også plassere «bilen sin» i ulike miljøer verden rundt for å se hvordan det lokale sollyset påvirker valget. Etter endt konfigurering får kundene sin egen 360-graders eksklusive videosnutt.
Lotus har i dag også presentert en serie nye bilder av Evija hentet fra konfiguratoren. De viser en bil ved Lotus Design Studio i Hethel i Storbritannia – fabrikkens hjem siden 1966. Bilen er utført i Atomic Red med Carbon Black utstyrspakke.
På videoen ser vi også en bil i Solaris Yellow og Carbon Black.
Konfiguratoren er ifølge Lotus bare ett av elementene som er unike for Evija. Ved jevne mellomrom gjennom kjøpsprosessen får kundene «en unik gave som skal reflektere Evijas eksklusive og tekniske natur».
Det hele skal kulminere i en eksklusiv «byggebok» full av bilder av kundens individuelle bil gjennom «høydepunkter i byggeprosessen». Boken overleveres til kunden sammen med nøkkelen når bilen er klar.
Dette bærer vel nærmest preg av «ventegave» til de yngste barna på julaften?