-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Hybrid uten batterier
Lamborghini har avduket sin Sian Roadster. Som utgaven med tak er den hybrid, men noen batteripakke finner du ikke her.
Man er liksom aldri i tvil om hva det er de få gangene man møter en Lamborghini på veien. Man kan trygt si at det italienske merket i VW-familien har design som skiller seg fra alt mulig annet. Det oser formelig muskler her.
I fjor viste de sin nye toppmodell Sian – den første hybride Lamborghini.
Skjønt hybriden er av det svært milde slaget – 34 ekstra hester på toppen av en 785-hesters normalt pustende V12 gjør neppe det store utslaget, skjønt Lamborghini hevder det tetter et gap ved girskift.
Lamborghini må som alle andre tilpasse seg stadig strengere utslippskrav, og dermed blir det ingen vei utenom elektrifisering i en eller annen form.
Som sportsbilprodusent er de selvsagt allergisk mot alt som betyr ekstra vekt, inklusiv tunge batterier, så her har de brukt superkondensatorer i stedet for batterier. Hele hybridsystemet gir en ekstra vekt på 34 kg, altså bare 1kg per hk.
En fordel med superkondensatorer er at de er mye kjappere enn f.eks. Li-ion batterier til både å generere og gi fra seg strøm.
Ut av lyskrysset er du oppe i hundre i løpet av 2,9 sekunder, og der slikt er tillatt og rettstrekka lang nok stopper ikke speedometernåla før den bikker 350-merket. Da bør du sørge for å ha festet hodeplagget skikkelig, for du har bare himmelen som tak.
Sian Roadster er nemlig en åpen sportsbil og ikke noe annet. Skal du ut i regnet må du kjøre fort nok til at det preller av, eller ha en paraply tilgjengelig om du blir stående i kø. Her en nemlig ikke antydning til kalesje eller hardtop å skjule seg under.
Som tilfellet er for den lukkede utgaven har kunden uante muligheter for å tilpasse bilen til egne ønsker med hensyn til farger, materialer, utstyr og hva ellers hun måtte finne på.
Ønsker du å sikre deg en Sian Roadster er du dessverre for sent ute – den skal kun bygges i 19 eksemplarer, og de har for lengste funnet sine fremtidige eiere. Selv med et så lite opplag representerer bilene årsomsetningen til en stor norsk bilforhandler – rundt 600 millioner kroner.
Du skal med andre ord ha en gedigen porsjon flaks for noensinne i livet å komme i nærheten av en Sian Roadster, så du får nyte bildegalleri og video.