-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Facelift for Jaguars første SUV
Tiden er moden for en midtlivs oppgradering av Jaguars første SUV. Også her gjør strøm sitt inntog.
Jaguars første SUV har stått fullstendig i skyggen av elektriske I-Pace de siste årene, men kanskje den kan få et lite salgsløft nå som den kommer i oppfrisket utgave og blant annet får elektrifiserte drivlinjer.
Det viktigste for Norge i så måte vil være den ladbare hybriden med samlet effekt på 404 hestekrefter. Den har oppgitt elektrisk rekkevidde på 53 kilometer, noe som er kort sammenlignet med de tyske rivalene, men lagt nok til å spare mye i avgifter.
Bensin- og dieselmotorene er også elektrifiserte, men kun som milde hybrider.
Blant de viktigste endringene er et nytt interiør med et totalt reorganisert dashbord som nå domineres av en berøringsskjerm på 11,4 tommer bak et kurvet glass.
Infotainment-systemet kalles Pivi Pro, og ifølge Jaguar kan de fleste innstillinger foretas med et klikk eller to.
Systemet er også kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto.
En 12,3-tommers skjerm fungerer som digitalt instrumentpanel. Den inneholder avansert grafikk og kan konfigureres slik at navigasjonen blåses opp for å fylle mesteparten av skjermen.
Bilen kan oppdateres trådløst slik at den alltid inneholder nyeste versjon software.
En mer normalt utseende girvelger har erstattet det tidligere hjulet, og Jaguar har inkludert aktiv støydemping i bilens lydanlegg. Med hensyn til sikkerhet og komfort får man tilgang til de siste nyvinninger på markedet.
Eksteriørt er endringene mer moderate, man skal jo være forsiktig med å endre noe som er så vakkert som en F-Pace. Hovedlyktene er blitt slankere og er utstyrt med J-mønstrede kjørelys – ellers er det meste likt på forgjengeren.
I dag koster rimeligste F-Pace 825.000 kroner – en ladbar hybrid med oppgitt CO2-utslipp på 49 g/km bør kunne fjerne en god del av av de 285.246 avgiftskronene den er belagt med.