-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mer muskler i ny X-Bow
KTM er primært kjent for tohjulinger, men siden 2008 har de også produsert en bil, X-Bow. Nå kommer den i ny innpakning med vesentlig mer krefter.
KTM X-Bow er i utgangspunktet en meget åpen sportsbil som vi første gang møtte i 2009. Men den er også flittig benyttet innen motorsport hvor den konkurrerer etter det internasjonale GT4-regelverket.
En nordmann som kjenner racing-versjonen bedre enn de fleste er Mads Siljehaug som i en årrekke har kjørt mesterskap i både Europa og USA i en X-Bow som fast sjåfør hos selskapet som bygger løpsbilene, Reiter Engineering. Han er også sentral i utviklingen.
Nå lanserer selskapet en helt ny KTM X-Bow GTX som er vesentlig mer ekstrem. Ja, faktisk så ekstrem at du ikke får skilter på den. Den er tiltenkt profesjonelle og amatører (med tykk lommebok) som vil hygge seg på bane.
Utstrakt bruk av karbon har fått vekten ned i 1048 kg, og når de legger en blodtrimmet 2,5-liters femmer fra Audi bak ryggen til sjåføren blir det rå egenskaper. Motoren yter 530 hester og har et dreiemoment på 650 Newtonmeter. 1,98 hk per kilogram gir garantert skyv!
Kreftene sendes til bakhjulene gjennom en 6-trinns sekvensiell girkasse fra Holinger, og denne er i stand til å håndtere inntil 1000 Newtonmeter om man skulle ønske å hente enda mer ut av motoren.
Takket være en 120-liters sikkerhetstank hentet fra Formel 3 lover KTM at du kan kjøre vesentlig lengre enn konkurrentene på «trackdays» og i langdistanseløp.
Interiøret er ribbet for alt av komfort, føreren sitter i et Reacro-sete i karbon-kevlar med 6-punkts belter. Fra rattet styres en rekke funksjoner, som den elektriske servostyringen, den justerbare traction-kontrollen og ABS-bremsene.
Føreren sitter trygt i en monocoque hentet fra F3 i kombinasjon med bur godkjent for GT-racing. Sidespeilene er erstattet med små videokameraer – ett av flere elementer som skal sørge for best mulig aerodynamikk.
Legg også merke til den store hekkspoileren og den avansert diffuseren som skal sørge for maksimalt marktrykk i høye hastigheter. Fronten har minimalt med bakkeklaring og store luftinntak for kjøling av effektive bremser som også er tilpasset langdistanseløp.
Bilen kan tilpasses det internasjonale GT2-reglementet der også Porsche og Audi tilbyr sine versjoner av henholdsvis 911 og R8.
Prisen startet på 230.000 euro for en KTM X-Bow GTX, og de første kunder skal få bilen levert innen jul.