-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Super-aero til Naran
Naran er et av disse få superbil-prosjektene – de på andre siden av 1000 hk – som vi ikke var umiddelbart skeptiske til. Nå byr de på en ekstra aero-sats som du kler på, på 20 minutter.
De med god hukommelse vil huske vi har vært innom Naran og ikke droppet ideen umiddelbart.
Hos oss er alt som er foreslått som ikke er el, og ikke engang plugin hybrid, et eksempel på at det fremdeles finnes glade mennesker her i verden.
Og de som står bak Naran, først og fremst Amerh Naran, med forretningsinteresser i India og Zimbabwe, og Steve Pegg, ingeniør med fortid fra Jaguar, har valgt minste motstands vei. Derfor har de hooket opp med BMW og basert veldig mye av bilen sin på 8-serien.
Lenge før den første bilen er levert kommer de plutselig med en produktnyhet. Dersom du tror at den bilen du har bestilt blir litt veik for banekjøring – enten det dreier seg om konkurranse eller trackdays – skal du kjøpe en Celare Pack i tillegg.
Det trenger oversettelse – fra latin. Celare betyr å skjule eller gjemme bort.
Hvorfor det har fått det navnet er underlig. Kit’et er aeroutstyr som kan monteres eller fjernes på ca. 20 minutter, men som når det er der genererer et marktrykk på nesten 1400 kg. Det er mer enn du får til på en GT3 racer.
Og det er i hvert fall ikke ikke-iøynefallende, dette utstyret. Jeg mener, du skjuler ikke noe med det, tvert om – hele eventyret blir enda mer fremhevet.
Men kanskje de mener at du kan ta det av og stue det bort etter bruk?
Nå blir jeg litt betenkt når bildene av dette nye ekstra-utstyret fremdeles bare er renderinger. Åpenbart har de fremdeles ikke bygget en eneste bil. Men nå fortelles vi at den første av en begrenset serie på 49 biler skal stå ferdig i mai.
Og ikke bare det. De tenker faktisk på en neste serie som blir en slags offroader.
-SUV? Aldri! Men tenk en offroad-utgave av noe vi allerede bygger. Tenk 911 Safari, svarte Amerh Naram da han fikk det obligatoriske SUV-spørsmålet.
I den gata er det jo flere som tenker, som amerikanske Singer vi nylig omtalte.