-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Citroën tar skikkelig Citroën-grep
Igjen klarer Citroën å gjøre det de ofte er blitt kjent for: Ikke være som alle andre. Deres nye serie mobile bymøbler sprenger noen grenser.
Resultatet av det Citroën kaller Urban Collëctif er noe mange av oss har etterlyst lenge:
Nye former oppå en elbil-arkitektur. Former som også gir nye muligheter.
Her har Citroen jobbet sammen med Accor – hotellkjeden, JCDecaux – reklamebyrået og Pullman Power Fitness – som jobber for å holde folk i form. Sammen har de kommet frem til kjøretøy som kan tjene deres spesielle profiler.
Og det er selve underlaget som smaker skikkelig av Citroen.
Egentlig er hele oppskriften slik vi har hørt i mange drømme-scenarier. Med den autonome bilen som kommer av seg selv når appen din plystrer på den og som kjører deg dit du vil.
Men Citroen har bygget selve skateboardet annerledes enn vi har sett før. De har tatt Goodyears Eagle 360 – mer en ball enn et dekk – og plassert en i hvert hjørne.
Bokstavelig talt.
Siden ‘dekket’ kan snurre i alle ønskelige retninger, er oppover veggen omtrent den eneste kursen denne plattformen ikke vil ta. Sidelengs, diagonalt, forover, bakover – regnemaskinen bestemmer.
Og det som sitter oppå er også helt annerledes enn det vi er blitt vist tidligere. Avanserte designere har hatt en kjedelig tendens til å tegne biler når de skal tegne elektriske biler, til tross for at elbil-arkitekturen virkelig gir frihet til å være annerledes.
De eneste som ikke var veldig annerledes var Accor som la vekt på å flytte Accor-følelsen ut i noe Hospitality på hjul – så den endte opp som en luksuriøs sofa/reise limousine.
Men se på Pullman, for eksempel. Fasongen ligner ikke noe annet, men er tilpasset slik at du kan bruke ergometersykkel på vei til jobben, eller romaskin på vei hjem. Pullman forutsetter nok at du har dusj på begge målene, den har de ikke med i sin løsning.
Og JCDecaux-løsningen er herlig. En slags moderne utgave av trikken i Kardemommeby som bare er snill, der du til og med kan stå ute og snakke med fortauet der du kjører forbi.
Alle disse pod-ene – og flere vil komme – kan selvfølgelig skiftes svært enkelt. Brettet senker seg, der står pod-en, brettet kjører ut og inn under neste pod og løfter seg. Tut og kjør.
Det er verdt å nevne at alle er tegnet på Citroëns designavdeling som nå ledes av forholdsvis Citroën-ferske Pierre Leclerq. Det er opplagt at han kan sin Citroën-historie.