-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Oppgraderer MG ZS, men bestselgeren øker 70.000 kroner i pris
Etter en formidabel suksess og 6000 solgte ZS EV oppgraderer MG den kompakte SUV-en, øker rekkevidden til 440 km – og legger på prisen for den mest aktuelle modellen med 70.000 kroner.
Suksess i kombinasjon med økt batterikapasitet koster. I tilfellet MG ZS 60.000 kroner for den rimeligste varianten. Modellen det er solgt desidert mest av går opp hele 70.000 kroner.
Samtidig forsvinner varianten som MG i løpet av to snaue år leverte ut hele 6000 eksemplarer av.
Etter mange års fravær var MG som merkevare tilbake i Norge for snaut to år siden, men da kun i elektrifisert versjon med MG ZS. Som særs hyggelig priset til 230.000 kroner og 20.000 kroner mer i mest påkostet utgave, ble den kompakte elbilen umiddelbar suksess og MG leverte i det første hele året, altså i fjor, ut 3720 biler. ZS kom fra intet og endte som den åttende mest kjøpte bilmodellen.
Nå er MG i ferd med å rulle en oppgradert modell hvor batteripakken utvides fra 44,5 kWt og 263 km rekkevidde til 70 kWt og 440 km rekkevidde. Samtidig økes motoreffekten fra 143 til 156 hk.
Bilen retusjeres også foran og bak, men enda viktigere er oppgraderingen av dashbord/skjermteknologi med utvidet nettoppkobling.
Men forbedringer koster og med startpris på 290.000 kroner (Comfort) og 320.000 kroner for toppmodellen (Luxury) befinner MG ZS seg plutselig i et prisbilde med flere konkurrerer, eksempelvis Nissan Leaf, VW ID.3 og Cupra Born.
MG ZS vil ikke i samme grad som før være et opplagt elektrisk førstevalg for prisfølsomme kunder.