-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Arrival bygger bil!
Hittil har vi bare møtte den engelske startupen Arrival som en som bobler varebil- og buss-ideer, men nå forteller de jommen om en bil også. Med verdens beste modellnavn: Car!
Det er i samarbeid med Uber at Arrival har utviklet en bil. Et slikt felles produkt tyder selvfølgelig i retning av en bil som er spesialbygget for den type virksomhet Uber driver: taxi-on-demand.
Foreløpig ligger det en spesifikk britisk tone under dette prosjektet: bilen skal være et sterkt bidrag til Ubers ambisjoner om å bli helelektrisk i London innen 2025.
Arrival Car er foreløpig bare seks måneder inn i bil-utviklingsfasen sin, men de sier allikevel at den er klar nok til å kunne gå i produksjon i slutten av neste år.
Testkjøringen skal starte allerede om noen måneder.
Det er selvfølgelig mye Arrival elbil-teknologi under dette skallet, men svært mye av utviklingen så langt har vært basert på tilbakemeldinger fra Uber-sjåfører i London.
Bilen skal bygges for en kjørelengde på mellom 45 og 50.000 km/år. Sammenlign det med litt over 10.000 for en gjennomsnitts bil i London.
Batterielektrisk er selvfølgelig hovedelementet i innsatsen, men her har vi også en bil som skal designes for maksimal komfort i inn- og avstigning, og Arrival sier at benlengden bak blir dobbelt så generøs som i en vanlig bil.
Fotavtrykket later til å bli omtrent som for en Golf.
Vi kan vel tro at brukervennlighet for både sjåfør og passasjerer går foran moteriktig design.
Siden vi foreløpig ikke har hørt annet enn at dette blir et Londonfenomen for Uber, så nevner Arrival i en bisetning at det finnes rundt 30 millioner sjåfører som driver i denne type fraktvirksomhet over hele verden.
Da kan det kanskje komme godt med at Arrival også har utarbeidet et opplegg med mikro-fabrikker slik at produktene deres kan monteres i nærheten av stedet de skal brukes.
Kortreiste biler – er det også i ferd med å bli et begrep?
Mer om Arrival: