-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nissan bedrer ramen-opplevelsen
Ikke si at det ikke skjer fremskritt i verden. Hva med skvalpefri ramen-servering takket være en spesiell stabilitetskontroll i Nissans nye Ariya?
Du finner dem mange steder i Norge også – Ramen-restaurantene der kokken dunker bollen med den dampende, ferske nudelsuppe ned på disken foran deg så det skikkelig skvalper.
Det kan snart gjøres mer elegant, takket være en autonom disktralle som drives med den samme drivlinjeteknikken som Nissan har pionert i sin nye Ariya.
Poenget er ganske enkelt – i bilen sørger eldriften for en mye jevnere overgang til full stopp, eller fra full stopp, slik at man slipper de vertikale bevegelsene foran og bak.
Nikking, heter det.
Dermed minskes ubehaget som enkelte følsomme passasjerer kan oppleve, sier Nissan.
Akkurat den kjenner jeg. Jeg har holdt en 747 oppe i luften fra København til Tokyo – det er slitsomt! I stedet for at det var flyskrekk forklarte en lege meg at det hadde med balanse-sanser å gjøre.
Noen av oss merker de minste endringer langs X-, Y- eller Z aksen så klart at vi umiddelbart gjør en fysisk handling for å motvirke endringen. Jeg skulle tvinge flyet tilbake, ved hjelp av armlenene på setet, hver gang det endret kurs.
Det er visstnok mange av oss. En taus majoritet? Jeg gleder meg til å prøve Ariya’en for å sjekke om jeg virkelig merker en forskjell.
Men ramen merker det åpenbart. Tralla går såpass fort at den fremdeles er dampende når den stanser foran den begeistrede gjesten – selv når hun sitter ved den borteste enden av disken. Og ikke en dråpe klemmer seg over kanten der den stanser.
Men sannsynligvis er systemet nyttigere til biling enn til servering.
Og dermed fikk jeg så lyst på Shio-suppen deres at jeg er på vei rett ned til Koie Ramen. Får ikke hjelpe om det skvalper.