-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Iguana
Tenk deg – endelig har du fått bygget deg den store garasjen du alltid har drømt om. Og nå skal du bygge drømmebilen. Hva skal det bli? En GT 40 Replica med fet V-åtter? Eller en smart liten Seven klone? Eller kanskje noe som ser ut som noe riktig lekkert, jålete, pent, engelsk fra 50-årene, med plass for to?
Men det er jo de også, for hva er det de leverer? Jo, plast-biter som får en Renault 4 – jo du hørte riktig, den gamle boksen med gearspaken i veggen som ikke dro snerken av grøten – de tar utgangspunkt i en slik og leverer deg biter som kan gjøre den enda underligere.
Den bilen du da kan bygge opp vil kunne se ut som noe lukket fransk fra like før krigen, en Matford kanskje? Eller den kan gjøres åpen, fremdeles med fire dører og da ser den anda mer fjollete ut. Eller den leveres som to dørs pickup. I farger du ikke trodde var mulig å påføre en stakkars bil.
Bortsett fra at etter en stund begynner jeg å lure på om ikke dette egentlig er topp. Det er jo fullstendig hensiktsløst, aldeles fjollete, og er jo en glimrende måte å rekke tunge til alle som kjører rundt i GT 40 replicaer og later som det er Ekte Vare. Eller til alle som samler på gammelt jern, og tror det skal bli veteranbil en dag. Eller til alle som i det hele tatt tar dette med hjul så gravalvorlig.
Byggesettet er enkelt. Det består av en ny front og noen skjermer, som bare monteres på den gamle haugen. Dersom du skal ha pickupen eller den åpne må du skjære litt også, men ikke noe stort problem. Dersom du ringer nå har du bitene om 3-4 uker. Spørsmålet er om det vil være noe problem her hjemme å få i stand den lukkede. Der er det ingen inngrep i konstruksjonen, og plastbitene er jo i prinsippet bare litt større enn en spoiler, som ikke endrer på utvendige mål.
I den utgaven koster delene rundt 2000 Euro, skal du ha full Cabriolet-pakke er vi oppe i over 3000 Euro. Og dersom du klarer å kjøre den gamle Fireren din helt ned til Valencia har du ikke bare fortjent en lang ferie, da kan du også få fabrikken til å gjøre all monteringen. Så får vi håpe bilen er såpass bra at du kan komme hjem med den nye Renaulten din også.