-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Det nye globalmerket: Dodgeubishi
Noe av det mest spennende med det pickup konseptet som Mitsubishi viste i Detroit er at det nok kommer til å gå i produksjon – også som Dodge. Og dette er kanskje bare starten på et nytt, intenst samarbeide mellom Daimlerchrysler i USA og Japan.
Spennende akkurat det, for her er hele den firkantede transportkassa omdefinert. En pickup har stort sett vært en pickup. Man har kanskje gjort noe med B-stolpen, eller latt panelene kurve litt, men dette har stort sett vært en bil med en firkantet, som regel helt åpen, varekasse bakpå.
Mitsubishis er helt annerledes. Hva skal vi kalle karosseriet, en atletisk kropp der det er vanskelig å si hvor personavdelingen slutter og fraktavdelingen begynner. Forholdsvis unik, og i hvert fall alt annet enn tradisjonell.
Urban Truck
Under panseret finner vi en 4,7 liters V-åtter på 325 hester og en fem trinns automat. Men en V-åtter fra Mitsu? Niks, en V-åtter fra Chrysler, ingen grunn til ikke å se hva familien har å by på. Og selv om det er en skikkelig 4x4-transmisjon her, er bilen posisjonert som Urban Truck. 22 tommers hjul og uavhengig opphengning på alle hjul er selvfølgelig også i stor grad med på å sikre bilen de nødvendige egenskapene for å håndtere den urbane jungelen.
Det samme er det luksuriøse interiøret som nås gjennom dører som åpnes som låvedører på hver side. Moderne materialer og en design inspirert av storbyenes loft-leiligheter preger det hele, får vi vite, og setene er spesielle både fordi de kan skyves sideveis – slik at de danner to hele sofaer, og fordi baksetene kan skyves så langt bakover at baksetepassasjerene kan sitte i frisk luft og leke Cabriolet.
Mood belysning
Også Mitsubishi jobber med dagens trend: mood beslysning inne. Deres system heter Visopia og består av et enormt antall LEDer der mønster, farger og tilsynelatende bevegelser lar seg kombinere i et uendelig antall kombinasjoner. Koblet sammen med musikkanlegget er det perfekt for tailgate parties får vi vite, hva nå det måtte være. Et party på lasteplanet? Jeg kan tenke meg noe mer komfortabelt.
Den Mitsubishi-trucken som kommer i salg vil nok ikke være fullt så avansert, den skal bygges på Dodge Dakota-basis, men får en helt egen Mitsubishi identitet. Den designes av Mitsubishis egne folk i Mitsubishis eget designsenter i Cypress, California.
Dette blir den første trucken Mitsubishi selger i USA siden Mighty Max i midten av 90-årene. Men det blir ikke den siste, for nå later det til at også Durango vil komme i Mitsubishi-ham. Det japanske merket trenger denne type dra-hjelp nå. I USA endte 2003 med et salg nesten 30 prosent under året før.