-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lincoln Mark X eller MKX
MKX er det offisielle navnet på en av Lincolns to konseptbiler i Detroit. Men er det bare en annen måte å si Mk (for Mark) X på eller skal også Lincoln gjøre som Cadillac, og bruke alfabetet på en måte som er umulig å huske?
Lincolns folk insisterte ved avdukningen på at den nye modellen heter EmmKåEks og at de skal gjøre som andre luksusmerker, å gå alfanumerisk. Den bestemmelsen er ganske ny, så sent som i desember ble denne bilen fremdeles omtalt som Aviator, akkurat som den ble da de sendte ut det første teaserbildet av den i oktober.
Greit, da kan man i hvert fall ikke ta feil av denne og den gamle Aviator, som forsvant stille fra scenen en gang i fjor.
På kanten
Den nye modellen, som altså skal i produksjon, er en luksuriøs crossover, men akkurat hva de skal med den og hvem de skal selge den til er ikke helt åpenbart. Dette er en bil som er luksuriøs, men ikke vulgær, komfortabel, men ikke bedøvende, og vi retter den mot amerikanske kunder som fremdeles lever den amerikanske drømmen, sa Anne Stevens - en av Fords toppfolk.
Hva hun glemte å nevne er at denne patriotiske bilen er en lett modifisert Mazda 6 som skal bygges i Canada. Den er også, ganske åpenbart kanskje, en meget nær slektning av en annen Ford som også debuterte i Detroit: Edge. (Hvorfor man døper en bil for Kant når man så åpenbart står på kanten av stupet, er heller ikke helt enkelt å forstå forresten.)
I messeutgaven hadde den en V6 motor på 3,5 liter og den samme seks trinns automaten som Ford og GM har utviklet sammen. Firehjulsdriften var koblet til Volvos stabilitetsprogram, og det luktet også Europa av bilens adaptive lykter.