-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny generasjon Acura SUVer
Det andre Honda-merket, Acura, benyttet Detroit til å introdusere en ny generasjon mellomstore SUVer. Dessuten minnet de oss om hvor dumme Volvo-folkene var.
Det er utrolig viktig hvordan man starter en artikkel, man vil gjerne huke leseren med en gang. Starten på en pressekonferanse er enda viktigere – journalister har lett for å duppe.
Da Acura, som altså er en finere del av Honda, startet sin presentasjon av din nyeste bil på utstillingen i Detroit, gjorde de det med et 20 år gammelt klipp fra Tonight showet. Der møtte vi en Volvo-mann som visste alt og som skråsikkert kunne påstå (om Acura) at Jeg tror ikke de vil være i stand til å få fotfeste på det Nord-amerikanske markedet.
Vi er kommet et godt stykke siden den gang kommenterte John Mendel, en av toppsjefene i American Honda Motor Co. lakonisk. (Godt over 200.000 biler solgt i fjor).
Gardering
Det de viste var en turboladet RDX prototype. Den er litt mindre enn MDXen som de allerede har, og skal produseres i deres Marysville, Ohio, fabrikk fra i sommer. Mendel hadde vett nok til å antyde et årlig salg mellom 30.000 og 50.000 biler – da han skulle spå om Ridgeline-trucken viste historien at han hadde vært alt for optimistisk og alt for presis. Nå har han gardert seg.
Bilen er utstyrt med en 2,3 liters motor på 240 hk – det høres ikke akkurat ut som et hk-register som er ideelt ute i naturen, men bilen er utstyrt med Hondas Super Handling All-Wheel Drive Plattform som er helt ny, og global sier Honda, så det er vel de beste sjanser for at vi får se den i en eller annen form her hjemme også med tiden.
For øvrig er dette en av de få bilene der selgeren foreløpig kan svare ja på det nye, viktige spørsmålet fra urbane kunder. Og det dreier seg ikke om koppeholdere, men har den et rom stort nok til at jeg kan låse inn laptopen min?