BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6

Ny biltype fra BMW

Den ble presentert som konsept i Frankfurt, og nå er BMW X6 en realitet. Men fortsatt tar det et halvt år før den er på markedet.


Publisert Sist oppdatert

Les om konseptbilen vi møtte i Frankfurt.

Sports Activity Coupé er BMWs definisjon på X6 – en dynamisk coupé med plass for fire personer og relativt høy bakkeklaring. Man kan nok trenge litt tid for å vende seg til bilens utseende slik den fremstår med sin skrånende takbue.

xDrive aktiv firehjulsdrift er standard, men BMW tar steget videre og inkluderer også det de kaller Dynamic Performance Control (DPC). Mens xDrive fordeler kraften mellom akslene, sørger DPC for å fordele kreftene mellom høyre og venstre bakhjul for å gi optimal stabilitet og fremkommelighet.

Automat standard

BMW X6 tilbys med fire alternative motorer – deriblant en helt ny V8 med twin turbo teknologi. For å gjøre enheten mest mulig kompakt, er turbo og katalysator plassert i V’en mellom sylinderrekkene.

Alle modeller har 6-trinns automatkasse som standard. Denne styres via en elektronisk gearvelger i kombinasjon med hendler på rattet.

Bilen er utstyrt med fire seter som kan justeres individuelt, både foran og bak. Bagasjekapasiteten er på 570 til 1.450 liter, og selvsagt mangler det ikke på valgmuligheter i en rikholdig utstyrsliste.

Fire motorer

Dette er motorene som leveres i X6 – ingen utpregede avgiftsvinnere i Norge. Juni 2008 finner den norske lanseringen sted, og det skal bli spennende å se hvordan bilen blir mottatt av et pengesterkt publikum.

Powered by Labrador CMS