-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny biltype fra BMW
Den ble presentert som konsept i Frankfurt, og nå er BMW X6 en realitet. Men fortsatt tar det et halvt år før den er på markedet.
Les om konseptbilen vi møtte i Frankfurt.
Sports Activity Coupé er BMWs definisjon på X6 – en dynamisk coupé med plass for fire personer og relativt høy bakkeklaring. Man kan nok trenge litt tid for å vende seg til bilens utseende slik den fremstår med sin skrånende takbue.
xDrive aktiv firehjulsdrift er standard, men BMW tar steget videre og inkluderer også det de kaller Dynamic Performance Control (DPC). Mens xDrive fordeler kraften mellom akslene, sørger DPC for å fordele kreftene mellom høyre og venstre bakhjul for å gi optimal stabilitet og fremkommelighet.
Automat standard
BMW X6 tilbys med fire alternative motorer – deriblant en helt ny V8 med twin turbo teknologi. For å gjøre enheten mest mulig kompakt, er turbo og katalysator plassert i Ven mellom sylinderrekkene.
Alle modeller har 6-trinns automatkasse som standard. Denne styres via en elektronisk gearvelger i kombinasjon med hendler på rattet.
Bilen er utstyrt med fire seter som kan justeres individuelt, både foran og bak. Bagasjekapasiteten er på 570 til 1.450 liter, og selvsagt mangler det ikke på valgmuligheter i en rikholdig utstyrsliste.
Fire motorer
Dette er motorene som leveres i X6 – ingen utpregede avgiftsvinnere i Norge. Juni 2008 finner den norske lanseringen sted, og det skal bli spennende å se hvordan bilen blir mottatt av et pengesterkt publikum.