-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dacia presenterer Duster
Dacia har fått en ny vår etter suksessen med Logan. I Genève viser de frem et spennende konsept.
Det er en futuristisk crossover den rumenske produsenten nå presenterer. Bilen er designet i samarbeid mellom Renault Design Central Europe i Bucharest og Renault Design Technocentre i Guyancourt i Frankrike. Ønsket har vært å slå sammen Dacias robuste image med noe nytt og fremtidsrettet.
Sett fra førersiden ser den ut som en sportslig coupé. Tar du deg bryet med å gå rundt til passasjersiden, møter du imidlertid en MPV – eller flerbruksbil på godt norsk. Døra fremme har tradisjonell åpning mens bakdøra er hengslet i bakkant.
Kompakt
Duster har en høyde på 1,49 meter, den har korte overheng og raus akselavstand på 2,80 meter. Lengden er 4,25 meter og bredden 1,64. Likevel har designerne fått plass til et bagasjerom med en kapasitet på 470 liter med alle setene på plass.
Interiøret er fleksibelt med mange smarte oppbevaringsrom. Blant annet kan passasjersetet framme skyves under førersetet slik at du får et stort rom med bare ett sete.
Motoren er en 1,5-liters dCi som yter 105 hk. Maks dreiemoment er 240 Nm ved 2.000 omdreininger mens snittforbruket ligger på 0,53 l/mil - tilsvarende et CO2-utslipp på 139 g/km.
Det er ikke usannsynlig at vi om ikke så lenge får se nok en produktlinje fra Dacia som fra før har sedan, kombikupé, stasjonsvogn, varebil og pickup. Men noen norsk lansering er neppe nært forestående, først trenger Renault et bedre fotfeste for sine egne produkter.