Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne

Ny Bentley blir Mulsanne

Som lovet avduket Bentley sin nye store på Pebble Beach i helgen. Og de hentet frem et tradisjonsrikt modellnavn.

Publisert Sist oppdatert

Mulsanne er navnet på en del av Le Mans-banen, og Bentley lever fremdeles høyt på en rekke knall-resultater derfra i 20-årene, fem seire på de første åtte løpene!

Så høyt at når de nå igjen kaller en bil for Mulsanne – den forrige Mulsanne avgikk ved døden i 1992 – vil en rekke potensielle kunder nikke gjenkjennende og kunne navnene på the Bentley Boys på rams.

Bentley slapp ikke en eneste teknisk detalj ved presentasjonen, bortsett fra at de bekreftet at det var en V8 motor under det store panseret – og at den velkjente 6,75 liters motoren er bearbeidet i absolutt alle hjørner og kanter, slik at den vil fremstå som en helt ny maskin.

SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT

Tradisjonstro

Bilen selv har vært småpresentert gjennom en ganske lang teaser-kampanje de siste månedene, men nå ser vi endelig at det hele er blitt svært vellykket. Den ser ut akkurat slik som en stor Bentley skal se ut, uten at det er en gjenoppfriskning av gamle Arnage.

LES OGSÅ 20 SEKUNDER NY BENTLEY

Fabrikken hadde tatt med en av de gamle 8-liters Bentleyene fra starten av 30-årene, for å fortelle at det var dette mesterverket som egentlig inspirerte den nye modellen.

Hvordan og hvorfor er vanskelig å forstå, men det er antakelig morsomt å fortelle om røtter. Infiniti presenterte også sin nye luksusbil på Pebble Beach, men de kan vanskelig påstå at de følger tradisjonene fra 80 år tilbake.

Mer i Frankfurt

Men det er mulig de store runde lyskasterne i front, med de små ekstralysene ved siden av, er hentet fra et av 8-literens karosserier. Men hvis du slår dem på, og samtidig ser kjørelys-LEDene som er trukket rundt de store kasterne, er det få som vil tro at dette er en bil fra 1930.

SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT

Bilen vil slippes en gang neste år, og komme på markedet som en 2011-modell. Den blir presentert skikkelig i Frankfurt om en snau måned, og da vil også alle tekniske detaljer bli offentlige.

Powered by Labrador CMS