-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Europas billigste SUV?
Dacia er Renaults billigmerke og har hatt stor suksess i raskt voksende markeder med sin prisgunstige Logan. Nå skal SUV-segmentet attakkeres. Med god hjelp fra alliansepartnerne.
På få år har Dacia ekspandert til en betydelig aktør, ikke bare i Romania hvor det Renault-eide selskapet har sin opprinnelse, men også i resten av Øst- og Syd-Europa.
Dessuten opererer de i deler av Asia, Afrika og Sør-Amerika hvor stadig flere mennesker får råd til å kjøpe seg sin første bil. Kjent og velbrukt teknologi pakket inn i et praktisk og enkelt karosseri, er oppskriften.
Stadig flere
Gradvis har modellporteføljen blitt utvidet. I tillegg til den opprinnelige sedanen, kan du i dag kjøpe Logan som flerbruksbil, varebil og pickup. Siste tilskudd er en 5-dørs kombikupe med betegnelse Sandero.
På vårens Genève-utstilling viste Dacia konseptbilen Duster, en kompakt crossover med ekstreme finesser og detaljer. Denne kan nok danne grunnlaget for en fremtidig modell, men bilen våre spionfotografer nå har foreviget, har et langt mer konvensjonelt utseende.
Lego
Trolig er denne basert på ”byggeklosser” fra Nissan/Renault-alliansen. En lengde på 4,25 m og en høyde på 1,49 m er noe mindre enn en Qashqai. Motoren er alliansens velkjente 1,5-liters dCi – her med 105 hk og et dreiemoment på 240 Nm.
Dacia-modellene selges i dag også i deler av Vest-Europa, men noen konkrete planer for Norge foreligger foreløpig ikke. Problemet med rimelige biler i vårt avgiftssystem, er at høye avgifter lett gjør differansen til dyrere biler nærmest ubetydelig.
PS! Dacia-modellene selges i enkelte markeder under Renault-navnet, og det er derfor de datamanipulerte illustrasjonene er utstyrt med Renault-logo.