-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Friskt pust fra Nissan
Tiden går fort, og Nissan Qashqai nærmer seg halvgått livsløp. Det markeres med en aldri så liten ansiktsløftning.
Man ser ved første øyekast at bilen har fått en ny front. Ikke bare gir det et tøffere utseende, det spiller også positivt inn med hensyn til aerodynamikk. Dermed synker luftmotstanden fra Cw 0,34 til 0,33.
Endringene gjelder både Qashqai og storebror Qashqai+2. Bakfra ser man raskt at lyktene er endret og utstyrt med hurtigvirkende dioder som tenner kjappere og har lengre levetid enn tradisjonelle pærer.
Nissan påstår også å ha løftet kvaliteten på interiøret, men det eneste vi får bilde av er instrumentpanelet med en ny LCD-skjerm mellom klokkene.
Takket være oppgradering av Renault/Nissan-alliansens 1,5-liters dieselmotor og noen andre smågrep, klarer Nissan å senke CO2-utslippet fra dagens 139 g/km til 129 g/km.
Oppdaterte Qashqai er på plass hos en Nissan-forhandler nær deg våren 2010. At dette er en viktig modell for Nissan, understrekes av at den er nummer fem på registreringsstatistikken fra OFV hittil i år.