Enda tettere i toppen

Enda tettere i toppen

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Enda tettere i toppen

Enda tettere i toppen

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Enda tettere i toppen

Enda tettere i toppen

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Enda tettere i toppen

Når Mitsubishi nå entrer banen med sin ASX, går de for en "pallplass" i denne klassen. Vi har testet den mot Skoda Yeti.

Publisert Sist oppdatert

En av de naturlige konkurrentene til nykommeren Mitsubishi ASX er Skoda Yeti – begge kan nemlig leveres med enten to- eller firehjulsdrift.
TEST: Skoda Yeti møter Citroën C3 PicassoTEST: Skoda Yeti møter Toyota Urban CruiserFleksibilitet I baksetet på ASX er det i og for seg god benplass, men seteryggen er ubehagelig rett, selv i det bakerste av to reguleringstrinn. Takhøyden holder akkurat for personer på 185 cm, men skulle du være 190 cm er det bare Yeti av disse to som er akseptabel på det punktet. Yeti har ikke like god benplass bak, men den byr på langt mer fleksible løsninger enn ASX. Baksetene kan skyves 15 cm i lengderetning. Samtidig kan alle tre baksetene løftes ut av Yeti med enkle håndgrep. Fjernes midtsetet, kan de to ytterste setene flyttes ett hakk inn slik at det blir rommelig plass for fire. Yeti kan også vise til usedvanlig god ståhøyde under den åpne bakluka, hele 193 cm. I bagasjeavdelingen er det god lastelengde i ASX, men dårlig høyde under bagasjedekselet. Skulle du ha ønske om å ha med deg 12-volt-kjølebag på tur, kan du gjøre det i Yeti, men ikke i ASX. Den har nemlig ikke strømuttak i bagasjerommet.Først publisert i Bil 10-2010PS!
Etter at denne testen ble foretatt av bladet Bil, er Mitsubishi ASX kollisjonstestet av EuroNCAP. Den oppnådde fem av fem mulige stjerner.

LES VIDERE: - Del 2 - Konklusjon - Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Skoda Yeti

Powered by Labrador CMS