-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
2-liters turbo i ny Cadillac
Cadillac drypper litt mer informasjon om deres kommende småbil. Blant annet får den en motor som er ganske uvanlig for en amerikansk muskelbil.
Det er ikke lenge siden amerikanere til nød tok til takke med en V6, for egentlig burde det sitte en V8 under panseret, i alle fall i større og mer luksuriøse bilmodeller.
Men selv over dammen begynner folk å forstå at oljebrønnene ikke er uuttømmelige, og derfor aksepterer de fleste nå at mindre motorer er viktige for å senke forbruket og redusere utslippene.
Cadillac skal lansere sin kompakte ATS på den kommende Detroit-utstillingen – en konkurrent til bl.a. BMW 3-serie og Lexus IS, og den får en 2-liters turbo som et alternativ.
SE: Våre spionbilder av Cadillac ATS
Den direkteinnsprøytede motoren får 270 hester, 135 per liter. I tillegg har den et maks dreiemoment på 353 Newtonmeter, hvorav minst 90 prosent er til stede i området mellom 1500 og 5800 omdreininger.
Turboen har twin-scroll design for å spre boosten over et stort register og den leverer et trykk på inntil 20 pund.
- Den er responsiv og har krefter på lager når du trenger dem, men sørger likevel for god drivstofføkonomi, noe som vil gjøre ATS konkurransedyktig på globale markeder, sier Mike Andersson, sjefsingeniør med ansvar for 2,0T-motoren.
Cadillac ATS kommer på markedet neste sommer, og som alternativ til turbomotoren kan den også leveres med to normalt pustende alternativer – en 2,5-liters firer og en 3,0-liters V6.
SE VIDEO OM DEN NYE MOTOREN: