-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Sjelden kost
Lamborghini Veneno debuterer i Genève. Bilen skal realiseres, men den er allerede utsolgt.
Lamborghini markerer sitt 50-årsjubileum med å vise en meget eksklusiv modell på utstillingen. Veneno skal bygges og selges, men bare i tre eksklusive eksemplarer.
Dette er noe av det nærmeste man kommer en gate-lovlig racerbil, og ingeniørene har brukt mye tid i vindtunnel for å oppnå optimal aerodynamikk.
Drivlinjen består av en midtstilt 6,5-liters V12 koblet til en lynrask 7-trinns ISR girkasse som fordeler kreftene til alle fire hjul. Motoren varter opp med 750 hestekrefter, gjør 0-100 km/t på 2,8 sekunder og har en toppfart på 355 km/t.
Lamborghini har benyttet sin racing-erfaring for å utvikle den ultimate sportsbilen. Hele chassiset er designet som en monocoque i karbonfiber, samme materiell som er benyttet på alle synlige karosserideler. Fjærer og støtdempere er montert horisontalt.
I kjent Lamborghini-ånd er bilen oppkalt etter en okse, Veneno var en av de sterkeste og mest aggressive tyrer man noensinne har sett på en arena, og i 1914 ga den banesår til en av tidens mest legendariske toreadorer – José Sanchez Rodriguez.
De tre kundene som har sikret seg hvert sitt eksemplar av den eksklusive bilen må hver bla opp tre millioner euro, pluss lokale avgifter.