-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nismo perfeksjonerer
Nissan GT-R er mange sportsbilentusiasters våte drøm. Nå har Nismo fintunet de sportslige genene.
En «ny» Nissan GT-R står på Tokyo Motor Show, men her dreier det meste seg om fintuning og kosmetikk.
Da er det mer interessant å se hva Nismo har oppnådd med sin spesialutgave – Nissan GT-R Nismo som vises på samme utstilling.
Nissans racing- og tuningarm har brukt sin erfaring til å lage en enda råere sportsbil. Den har mye til felles med bilene som har konkurrert i det japanske GT-mesterskapet. Uten å gå for ekstremt til verks – for, hevder de, bilen har beholdt sine egenskaper på vei.
De har kjørt rundt Nordsløyfa på 7:08,679 – det holder i følge deres egne utsagn til «volume production car» banerekord. Det kunne være interessant å høre hva de legger i dette begrepet, for Porsche gjorde jo nettopp den samme runden på like under 7 minutter. Men raskt er det utvilsomt.
LES: Vår prøvekjøring av Nissan 370Z Nismo
Med utgangspunktet i 3,8-liters V6-motoren har Nismo greid å hente ut 50 ekstra hester og øke dreiemomentet med 50 Newtonmeter. De oppgir dermed 600 hk og 652 Nm. Blant annet har de brukt turboer av samme type som benyttes i GT3 racing.
LES OGSÅ: Porsche moser egne mål
Også hjulopphenget er beslektet med baneracerne – demperne er utviklet av Bilstein og kan stilles i tre nivåer, Comfort, Normal og R for racing. Dekkene er utviklet eksklusivt av Dunlop, 225/40 ZRF20 foran og 285/35 ZRF20 bak.
LES OM: Vår vinternatt med Godzilla
Etter omfattende testing i vindtunnel har Nismo utviklet en aerodynamikk-pakke. Frontfanger, deksel under motoren og hekkspoileren senker bilens tyngdepunkt og gir 100 kg ekstra marktrykk (ved 300 km/t) sammenlignet med en vanlig GT-R.
Nissan GT-R Nismo kan leveres eksklusivt i en mørk grå mattlakk, men du får den også i fire andre farger, hvit, sort, sølvgrå og rød.
Bilen kommer på markedet i Japan i februar 2014, mens Europa og USA må vente litt lenger inn i det kommende året.
SE GT-R Nismo under testing på Nordsløyfa: