-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
På pinne for folket
Du må ikke spise med pinner for at de tre testbilene skal falle i smak. Det holder at du har behov for en praktisk familiebil med god plass. Disse tre stasjonsvognene fra asiatiske produsenter er ujålete og rommelige.
Først publisert i Bil 5-2013.
Både Toyota Avensis og Hyundai i40 har vært med oss i test tidligere, mens Mazda6 er helt fersk.
Ved første øyekast kan det virke som om det dreier seg om en ansiktsløftning av Mazdas rommelige stasjonsvogn, men i virkeligheten har konstruktørene laget en ny bil, noe som blant annet understrekes av at akselavstanden er økt med 5 centimeter fra forgjengeren.
I denne bilklassen er det diesel som dominerer, så vi har valgt alle tre testbilene med relativt kraftige dieselmotorer. For eksempel er dieselandelen på i40 hele 98 prosent så langt i år. Men for å ha nevnt det, både Avensis og Mazda6 har noe høyere bensinandel blant de bilene som er registrert hittil i år.
Alle tre er rommelige, ujålete forhjulsdrevne stasjonsvogner som er velegnet som både firmabiler og familiebiler - de dekker et transportbehov for folk flest.
At det er snakk om tre asiater skal vi ikke trekke for langt, for eksempel er Hyundai i40 utviklet og designet i konsernets europeiske senter i tyske Rüsselsheim, mens Avensis er utviklet ved Toyotas designsenter i Frankrike og produseres i Derbyshire i England.
LES VIDERE:
- Innledning
- Hyundai i40
- Mazda6
- Toyota Avensis
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Hyundai i40
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Toyota Avensis