-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
En tredje TT
Audi har i dag dratt teppet av TT Sportback Concept. Foreløpig en ren showcar, men absolutt en bil som er realiserbar i fremtiden.
-Med TT skapte vi et av bilverdenens designikoner for 20 år siden. Siden har vi fulgt opp med A5 og A7 Sportback. I TT Sportback fusjonerer vi disse konseptene for å skape et potensielt nytt medlem i TT-familien, sa styremedlem Dr. Ullrich Hackenberg da han onsdag kveld avduket det nye konseptet.
Kraftpakke
De sportslige egenskapene fra TT er vel ivaretatt gjennom drivlinjen som består av en 2,0-liters TFSI-motor med hele 400 hestekrefter, som fordeler kreftene til alle fire hjørner gjennom en 7-trinns S tronic girkasse.
Maks dreiemoment er 450 Newtonmeter i området 2400-6000 omdreininger, 300 Nm er tilstede allerede ved 1900 o/min. Audi oppgir et snittforbruk på 0,7 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 160 g/km.
Null til hundre går unna på 3,9 sekunder, og et avansert chassis og lavt tyngdepunkt overfører effektivt kreftene til underlaget, enten det er tørr asfalt eller snø og is.
Moderne cockpit
Audis virtuelle cockpit dominerer det elegante interiøret med en 12,3-tommers skjerm som erstatter de konvensjonelle instrumentklokkene. Fire personer får plass om bord i hvert sitt separate sportssete.
MMI-panelet mellom setene er sentral for de fleste innstillinger og har en touchpad der det er mulig å skrible tall og bokstaver som oppfattes av bilens infotainment-system. Styring av klimaanlegget skjer direkte på de runde ventilene som er klassiske i TT-sammenheng.
Stor nok?
TT Sportback har en lengde på 447 cm, er 189 cm bred og 138 cm høy. Akselavstanden er 263 cm. Sammenlignet med nye TT Coupé er 5-dørsutgaven strukket med 29 cm, den er 6 cm bredere og akselavstanden er strukket med 12 cm. Men den er faktisk 3 cm lavere. Hvordan blir det sa å sitte i baksetet mon tro?
De gedigne hjulene, et typisk trekk ved konseptbiler, består av 21-tommers felger med dekk i dimensjon 255/30. Bremsene har 18-tommers skiver for å gi stoppegenskaper som står i stil med bilens ytelser.
Vi har nylig kjørt Audi TT Coupé, og hva slags inntrykk vi sitter igjen med etter den opplevelsen kan du lese på BilNorge så snart vi har fått tatt unna de viktigste nyhetene fra Paris-utstillingen.