-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Stor lettvekter
Når Audi lanserer andre generasjon Q7, har de foretatt en gigantisk slankeoperasjon. Og den får en spennende alternativ drivlinje.
Den er hele 325 kg lettere enn dagens modell, og en ny Q7 med 3.0 TDI-motor veier inn på 1995 kg hvilket er en bra matchvekt i dette segmentet.
Bilen er litt mindre enn forgjengeren, 37 mm kortere og 15 mm smalere, men de innvendige målene som påvirker komfort er likevel rausere.
V6 x 2
På motorsiden tilbys en 3.0 TDI med 272 hk for de som foretrekker diesel, mens bensinfraksjonen kan velge en 3.0 TFSI med 333 hestekrefter. Null til hundre går unna på henholdsvis 6,1 og 6,3 sekunder.
Snittforbruket for dieselmotoren er på bare 0,57 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 149 gram per kilometer. Det er eksepsjonelt for en så stor bil med så mye krefter.
Plug-in
En helt ny drivlinje lanseres i Q7 e-tron quattro som er første diesel plug-in hybrid fra Audi. Diesel- og el-motoren gir en samlet effekt på 373 hk og et dreiemoment på hele 700 Nm.
Etter EU-syklusen er snittforbruket 0,17 l/mil som tilsvarer CO2-utslipp på 50 g/km. Et fulladet batteri skal i teorien gi en elektrisk rekkevidde på 56 kilometer.