-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Opels lommerakett
Nye Opel Corsa er på plass i Norge, men denne utgaven må du vente en stund til på.
En ny Corsa OPC debuterer på bilutstilling i Genève neste måned. Men selv om bilen får spenstige ytelser, lover Opel at den blir like anvendelig som en ordinær Corsa i hverdagen.
Motoren er en 1,6-liter med turbo. 207 hestekrefter og et dreiemoment på 245 Newtonmeter skal sørge for å ta deg til hundre i løpet av 6,8 sekunder, og videre til en toppfart på 230 km/t.
Og du trenger ikke jage turtall – maks dreiemoment er til stede i hele området mellom 1900 og 5800 omdreininger.
Design
Kule detaljer skiller OPC-utgaven fra en «Hvermansen»-Corsa. Legg merke til de store luftinntakene i front, scoopet fremst i panseret, sideskjørtene, hekkspoileren, de doble eksosrørene og diffusoren.
Legg også merke til det sportslige interiøret med Recaro-seter, aluminiumspedaler og sportsratt. Her blir det lett å finne seg til rette.
For å få kreftene best mulig overført til asfalten har Opel inngått kompaniskap med chassis-spesialistene hos Koni. Frequency Selective Damping (FSD) er navnet på teknikken som tilpasser kreftene i forhold til bilens frekvens og sørger for en fin miks av sport og komfort.
Ta kontroll
Corsa OPC har 10 mm mindre bakkeklaring enn en vanlig Corsa, og elektronikken lar deg styre ESP og traction-kontroll i forskjellige modi etter eget ønske. Innstilt på «Competition» kobles traction-kontrollen ut mens ESP-en gir deg større spillerom til å leke.
Styringen er også strammet opp og gjort mer direkte sammenlignet med en vanlig Corsa.
Standard dekkutrustning er 215/45 R17 og bremseskivene framme har en diameter på 308 mm.
Ønsker du enda heftigere ytelser kan du velge en OPC Performance Pack. Den inkluderer en differensialbrems utviklet av Drexler, 18-tommers felger med Michelin-dekk og et strammere oppsett, pluss 330 mm bremseskiver.
- Corsa OPC viser at vår nye småbil også har en svært sportslig side, men vi har foreløpig ikke tatt noen beslutning om bilen vil finne veien hit til landet, sier PR-sjef Stein Pettersen i Opel Norge.