-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ekstremt leketøy
Du vil bli overrasket over hvor mange entusiaster du treffer på Nürburgring en vanlig hverdag. Aston Martin gir her de godt bemidlede en ny fristelse.
Mange drømmer om å bli racerførere, men de færreste får drømmen oppfylt. Men det fins en del mennesker som har penger nok til å leve ut fantasien, gjerne i godt voksen alder, og disse møter du mange av på Nordsløyfa - hver eneste dag.
Det er de mest bemidlede av disse Aston Martin prøver å lokke til seg med superbilen Vulcan. De antyder en pris i England på 1,8 millioner pund, hvilket med dagens kurs er godt over 20 millioner norske kroner.
Club racing
Og dette er ingen hverdagsbil – den er ikke laget for å kunne registreres, men for rent banebruk basert på Aston Martins mangeårige racingerfaring.
Den karbonfiberbaserte raceren har en 7,0-liters normalt aspirerende V12 som byr på over 800 hestekrefter.
Hva det betyr omsatt i ytelser får vi foreløpig ikke vite, men Aston Martin hevder at ytelse/vekt-forholdet overstiger det GTE-bilene som konkurrerer i sportsbil-VM (WEC) har. Og den får sikkerhetsutstyr, bur, belter etc., på nivå med disse.
Du skal forresten ha en god porsjon flaks for i det hele tatt å få sett en Aston Martin Vulcan i løpet av et langt liv. Den skal nemlig bare bygges i 24 eksemplarer.
Vi får håpe de fleste av dem kommer i aktivt bruk - slik de er tiltenkt. Skjønt faren er nok stor for at mange ender opp i en privat samling og aldri får asfalt under hjulene.
Full pakke
De som kjøper en Vulcan sikrer seg ikke bare en eksklusiv racerbil. De kjøper en pakke som inkluderer grundig opplæring på bane av racerførere som Le Mans-vinner Darren Turner.
På lukket bane får de kjøre flere av Aston Martins spesialmodeller, som V12 Vantage S og One-77 «gatebiler» samt en Vantage GT4 racerbil. De vil på denne måte tilegne seg avansert teknikk på bane før de får tilgang til sin eksklusive Vulcan.
-Vi kommer til å kjøre en serie eksklusive «trackdays» fra 2016 som vil gi våre kunder muligheten til å oppdage egne ferdigheter, og bilens potensial, på noen av verdens mest kjente racerbaner, sier David King, direktør for Aston Martins spesialprosjekter og motorsport.
De får også muligheten til å teste og utvikle sine kunnskaper i avanserte racing-simulatorer.
De 24 eksemplarene skreddersys etter kundens ønsker, og de kan nærmest velge fritt med hensyn til farger og materialer.