Audi S4
Foto: Carparazzi©
Audi S4
Foto: Carparazzi©
Audi S4
Foto: Carparazzi©
Audi S4
Foto: Carparazzi©
Audi S4
Foto: Carparazzi©
Audi S4
Foto: Carparazzi©
Audi S4
Foto: Carparazzi©
Audi S4 Avant
Foto: Carparazzi©
Audi S4 Avant
Foto: Carparazzi©
Audi S4 Avant
Foto: Carparazzi©
Audi S4 Avant
Foto: Carparazzi©
Audi S4 Avant
Foto: Carparazzi©
Audi S4 Avant
Foto: Carparazzi©
Audi S4 Avant
Foto: Carparazzi©
Audi S4 Avant
Foto: Carparazzi©

Her er nye Audi S4

En ny generasjon Audi A4 skal debutere innen årets utgang. Noen måneder senere følger de mer sportslige variantene.

Publisert Sist oppdatert

Først i årets siste kvartal kommer neste generasjon A4 på markedet, men i motsetning til med tidligere utgaver, slipper du å vente et halvt år ekstra på karosseriformen nordmenn flest foretrekker. A4 Limousine og Avant slippes nemlig samtidig.

Men skal du ha den mer sportslige S4 må du vente – den kommer trolig ikke før i 2016.

Ny plattform
A4 og S4 skal bygges på en plattform som kalles MLB Evo (for biler med motor på langs).

Denne benytter lette materialer som aluminium og karbonfiber i kombinasjon med stål for potensiell vektbesparelse på rundt 100 kg. Dette slår positivt ut for så vel forbruk som kjøreegenskaper.

Nye S4 vil ifølge våre kilder skille seg mer ut fra en vanlig A4 enn hva tilfellet har vært med forgjengerne. Den vil rett og slett fremstå som mer sporty og aggressiv. Dette oppnås blant annet gjennom mer perfeksjonert aerodynamikk.

To motorer
Sammenlignet med A4 vil S4 bli litt lavere og bredere med litt ekstra sporvidde. Fronten vil skille seg ut med større luftinntak og markante lykter. Disse og baklyktene får avansert LED-teknologi.

For første gang skal S4 leveres med to alternative motorer, noe som kan gjøre modellen mer tilgjengelig også med norske avgifter. Det kommer nemlig en innstegsmodell med 2,0-liters turbomotor på 211 hk i tillegg til den vanlige 3,0-liters V6-en med 333 hester.

Som ved dagens generasjon skal også neste S4 leveres både som sedan og stasjonsvogn.

Powered by Labrador CMS