-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Unik Lambo
Dersom du vil være original, så ikke gå for Veyron. Minst seks av dem er på auksjon i høst. Gå heller for denne enestående Lamborghinien.
Foreløpig aner jeg ikke noe om historien, bortsett fra at forløperen til denne bilen var en fast gjest på utstillings-løypa i flere år etter at den ble vist i Genève i 2005.
Og en av grunnene til at jeg ikke vet noe er at katalogen på langt nær er skrevet, og det er i auksjonskatalogene man virkelig kan lese det Store Eventyrene om hvor fantastisk selv en Fiat X 1/9 kan være.
Så jeg ser ikke bort fra at denne kan ha en spennende historie også, men for det første trenger den ikke noe oppkonstruert eventyr – den er spennende nok i seg selv. Og for det andre kan en slik historie umulig inneholde noe om spennende kjøring.
For selv om bilen er fullt funksjonsdyktig og klar for gateregistrering i de fleste land i verden, har den bare vært kjørt ca. 180 km. Det tilsvarer vel omtrent opp og ned på rampene på de forskjellige utstillingene.
Smakebit
Bilen heter Lamborghini Concept S. Den ble bygget under designsjef Luc Donckerwolkes ledelse.
Dette var forresten noe av det siste han presenterte der, i 2005 ble han sendt til Seat, deretter ble det Bentley der han hoppet av for noen uker siden og nå tyder alle solemerker på at han skal etterfølge sin gamle sjef fra Audi, Peter Schreyer, som designsjef for Hyundai / Kia-konsernet.
Men i hvert fall: i 2005 ventet alle på en åpen versjon av Gallardo, og Concept S ble en smakebit på hva man kunne vente seg. Eller ikke.
Reprise
Enorm respons gjorde at Lamborghini bygde en ny utgave av Concept S, den debuterte på Concorso Italiano, Monterey i 2006.
Den modellen var enda mer radikal enn bilutstillingsversjonen, blant annet med en «ryggrad» som skiller de to setene og med enda mer radikal behandling av frontruten.
Det var åpenbart tenkt som produksjonsmodell, i meget begrenset opplag. Resultatet ble superbegrenset, man stoppet på chassisnummer 1, som skal på auksjonsblokka til RM Sothesby’s i New York i november.