-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvos AMG
I lang tid har Volvo kjempet for å bli oppfattet som "premium". Nå ønsker de også å bli oppfattet som "sportslig". Derfor har de kjøpt Polestar.
De av dere som kjenner Polestar tenker vel først og fremst Tommy Rustad. I fem år jobbet de og han sammen – fire SM-titler opplevde de. Og Tommy fikk også med seg 10 seire, en førertittel og tre for team og merke.
Litt trist, selvfølgelig, å skilles etter 2012-sesongen, men mange gode minner.
Nå skal du imidlertid få merke mer til Polestar. Dette trimmingsfirmaet som Volvo har jobbet tett med siden 1996, leverer både ettermarkeds-utstyr, og bygger komplette Polestar-modeller av kjente Volvoer.
Jeg lurer forresten på om det var helt tilfeldig at avtalen ble skrevet nå. Tre dager tidligere tok nemlig Prins Carl Philip en sensasjonell første STCC-seier i en kontroversiell andre runde på Falkenberg for Polestar. Volvo er jo ikke helt kongehus-avers, kan man vel si.
Sporty
Aktuelle Polestarutgave nå er S60 og V60 med en T6 motor på 350 hester og 4,9 til 100. Den gjør det bra i svinger og ved stans også, for chassiset er også omfattende modifisert.
I år regner Volvo med å selge rundt 750 slike biler, om ikke altfor lenge skal de opp i 1500. Og av dem vil vi nok kunne finne noen ganske avanserte. For begge partene er enige om å utvikle Volvos twin-motor elektrifiseringsprogram når nye muskelbiler skal utvikles.
Det er ikke fortalt noe om beløp i forbindelse med overtakelsen. Men det er altså Polestar Performance AB og varemerket Polestar som Volvo har kjøpt. Selve racing-teamet fortsetter som før, men må få nytt navn.
Om de skal flytte tettere mot Volvo vet vi heller ikke, i dag ligger de på andre siden av elven, i Västra Frölunda.
Men vi kan trygt regne med at Volvo kommer til å bruke dette navnet nå. Også her hjemme, håper vi, hvor Polestar overhodet ikke har hatt noe nærvær i Volvo-sammenheng. Vi finnes ikke en gang på deres hjemmeside!