Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe
Hyundai Vision G Concept Coupe

Gedigen Hyundai

Hos oss er Hyundai mest kjent for melk-og-brød produkter. Men de vil ha et ord med i laget i de mer luksuriøse segmentene også.

Publisert Sist oppdatert

Hyundai benyttet Los Angeles County Museum of Art (LACMA) da de avduket sin nye konseptbil til en engere krets.

Snart får litt flere se Vision G Concept Coupe på Pebble Beach – der avvikles nemlig den årlige Concours d’Elegance søndag 16. august.

Global
– Bilen ble designet etter innspill fra våre designere verden rundt, men ble ledet av vårt amerikanske team, sier Peter Schreyer, president og toppsjef for Hyundai/Kia design. – Vi ønsker at designen skal fremheve bilens ytelser, uten at det blir vulgært eller for jålete.

Sentralt i utviklingen er begrepet «chivalry» - et sammensatt ord som best kan beskrives som at man ikke trenger å skrike for å bli lagt merke til og respektert. Til tross for størrelse og dramatisk linjer ønsker Schreyer at Vision G skal fremstå som realistisk og nøktern.

I bevegelse
Eksteriøret kjennetegnes av et langt panser, høy skulderlinje og coupé-formet tak. Bilen skal gi inntrykk av å være i konstant bevegelse, selv når den står stille.

- Det er tross alt stort sett når den står stille at eieren ser bilen sin, sier Christopher Chapman, sjef for Hyundais amerikanske designsenter og ansvarlig for Vivion G.

Motoren i konseptbilen er hentet fra konsernets «delehylle» - en 5,0-liters V8 med 420 hestekrefter og et dreiemoment på 519 Newtonmeter.

Vision G er nok primært rettet mot markedene i Nord-Amerika og Midtøsten samt nyrike russere og kinesere. Men den luksuriøse Hyundai Genesis selges i utvalgte europeiske markeder – blant dem er ikek Norge.

Powered by Labrador CMS