-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Toppløs TT-inspirasjon
Lange sommerkvelder og toppløs bil kan være inspirasjonskilde til så mangt. Som for eksempel en egen Audi TT-sang.
Det er august, sommeren er på hell, og … vent nå litt. Hva er det jeg skimter bak skyene, der? En lysende flekk av noe slag. Sola! Endelig dukket den opp, og hva er vel da bedre enn å benytte anledningen til å svinge seg litt i en cabriolet?
Blant de få cab-nyhetene i år, er nok TT den mest spennende. I hvert fall om vi snakker cabrioleter for oss dødelige.
Jeg setter meg inn, og flekker av taket sporenstreks. På dashbordet ser jeg «Bang & Olufsen»-logoen pryde høyttalerne. Råflott, tenker jeg. Nå kommer dette inkludert i Audis «Teknikkpakke» til 11.900 kroner, så det koster ikke det hvite ut av øya, akkurat, men likevel …
Nei, når vinden blåser i håret og sola er på vei ned bak fjella, da blir jeg heller inspirert til å lage egen musikk. Derfor presenterer jeg prøvekjøringen av Audi TT Roadster i form av en sang. Finner du en melodi som passer, meld deg!
TT-sommer
Det er sommer og 20 grader
De fleste går rundt i late dager
Hengekøya henger i sommerhager
Men jeg skal teste bil til natta er tilbake
Jeg kjører rundt i vakre sommernatta
I en bil som jeg har blitt betatt a’
Henda rundt det feite skinnrattet
Og mye motor får frem kjøre-latter’n
Ti sekunder så er taket nede
Ti sekunder så er smilet fremme
Det er lite som slår sommerglede
I hvert fall bak rattet på en toppløs TT
Men kjære Audi, jeg må også klage
For jeg vil gjerne kjenne turtallsjaget
Automat er kanskje greit behagelig
Men manuell og quattro, det må dere lage!
Rister litt over trikkeskinner
Og girkassa er kanskje ingen vinner
Men slikt småstøv i blant mye glimmer
Ødelegger ikke mine TT-minner
Ti sekunder så er taket nede
Ti sekunder så er smilet fremme
Det er lite som slår sommerglede
I hvert fall bak rattet på en toppløs TT
Nå har jeg måttet gi fra meg bilen
Og når jeg tenker på den blir jeg fortsatt kilen
For hver gang sola kommer får jeg TT-smilet
Og tre-kvart million er veldig, veldig mye
Ti sekunder så er taket nede
Ti sekunder så er smilet fremme
Det er lite som slår sommerglede
I hvert fall bak rattet på en toppløs TT
... og der forsvant sola igjen.
Motor: | R4 turbobensinmotor, 1984 ccm. |
Effekt: | 230 hk (169 kW) |
Dreiemoment: | 370 Nm v/1600-4300 o/min. |
Mål LxBxH: | 418x183x136 cm |
Akselavstand: | 251 cm |
Egenvekt: | 1425 kg |
Bagasjerom: | 280 liter (VDA) |
Aks. 0-100 km/t: | 5,6 sek |
Toppfart: | 250 km/t |
Snittforbruk (oppgitt): | 0,67 l/mil |
CO2: | 154 g/km |
Pris fra: | Kr. 608.100 |
Pris testbil: | Kr. 784.190 |