-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kjapp AMG
Sist helg slapp Mercedes-Benz bilder og info om nye C-Klasse Coupé. I dag kan vi servere de tøffeste medlemmene i familien.
Du ser umiddelbart at dette er noe annet enn en lett modifisert familiebil. AMG har virkelig lagt seg i selen for å lage en rå sportsbil, ja her har Mercedes-spesialistene kommet opp med en direkte konkurrent til coupéene BMW M4 og Audi RS5.
Det er ikke første gang AMG puster på C-Klasse Coupé, men det er etter min mening det mest gjennomførte prosjektet deres. Ikke minst takket være at nye C-Klasse Coupé har en eksklusiv design med tette bånd til storebror S-Klasse Coupé.
Kjapp og kjappere
Mercedes-AMG C 63 Coupé leveres i to utgaver, med og uten S i betegnelsen. Begge har en 4-liters bi-turbo V8 under panseret. Standardutgaven har 476 hestekrefter mens S-en har 510 hk og en tilbehørspakke som gjør den enda mer ekstrem.
Avanserte hjelpemidler er på plass for å hjelpe deg i utsatte situasjoner, men uten å legge den minste demper på den ekstreme opplevelsen det er å kjøre en sporty coupé med så mye krefter under panseret og med et chassis og bremser som er tilpasset kreftene.
De nye Mercedes-AMG-modellene skal avdukes sammen med den vanlige C-Klasse Coupé på IAA i Frankfurt om noen uker. I mellomtiden kan du kose deg med video og et stort bildegalleri.
(Se tekniske data under videoen)
* Kjørbar stand (tank 90% full, uten fører og bagasje); ** Kjørbar stand (tank 90% full, med fører (68 kg) og bagasje (7 kg); *** Elektronisk begrenset; 290 km/t med AMG Driver’s Package
Mercedes-AMG C 63 S Coupé | Mercedes-AMG C 63 Coupé | |
Slagvolum | 3982 cc | 3982 cc |
Effekt | 375 kW (510 hk) | 350 kW (476 hk) |
Maks dreiemoment | 700 Nm | 650 Nm |
Forbruk | 0,89-0,86 l/mil | 0,89-0,86 l/mil |
CO2 utslipp | 209-200 g/km | 209-200 g/km |
Økonomiklasse | E | E |
Egenvekt (ifølge DIN/EC) | 1725 kg* / 1800 kg** | 1710 kg* / 1785 kg** |
Aks. 0-100 km/t | 3.9 s | 4.0 s |
Toppfart | 250 km/t*** | 250 km/t*** |