-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
AMG på bane, AMG på vei
Kjører du litt rekreasjonell DTM-racing, og vil ha en gatebil som står i stil? AMG har løsningen.
Jeg har alltid likt utseendet på DTM-biler. De ser brutal og grove ut, samtidig som de ligner veldig mye på fabrikkens produksjonsmodeller for menigmann.
Men likheten er ikke nok for alle. Det vil AMG gjøre noe med.
Mercedes-AMG C63 Coupé Edition 1 er førsteutgavene av den nye C-klasse Coupé i AMG-utførelse.
I matt grå utførelse og med gule dekaler og detaljer gjør den alt den kan for å ligne mest mulig på sin bøse storebror, C63 DTM.
Selv de store felgene, 19-tommere foran og 20-tommere bak, har gul ring for å se ut som den ordentlige DTM-bilen.
Bak felgene skjuler det seg karbonbremser – lett i vekten, heftig i ytelsen.
En Edition 1 utstyres også med AMGs «Night Package» – noe som betyr en rekke detaljer i sort, i stedet for krom.
Motorutvalget er som i C63 ellers; enten 476 hestekrefter, eller 510 hestekrefter i S-modellen. Begge en 4-liters dobbelturbo.
Den faktiske DTM-bilen legger seg faktisk mellom disse to effektmessig.
490 hestekrefter høres kanskje ikke så brutalt ut for en seriøs løpsbil, men ta også med i betraktningen at den kun veier 1120 kilo.
Perspektiv? Det er like mye som en Opel Corsa.
Akkurat som i gatebilen er det en 4-liters V8-motor som supplerer kreftene, men i DTM-bilen gjøres det uten turbo eller annen pustehjelp.
Mercedes’ nye DTM-vogn skal i aksjon i neste års sesong.
Om gatebilen gir bare et snev av DTM-magien på veien, bør den by på mange morsomme kjøreturer.