Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spider

Lamborghini Huracan GT3 racecar

Lamborghini Huracan GT3 racecar

Åpen Lambo-duo

Lamborghini nøyde seg ikke med å vise én åpen sportsbil i Frankfurt, de tok like godt med seg to.

Publisert Sist oppdatert

Selv om Lamborghini nylig har presentert spesialmodellen Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster, hadde de plass til enda en toppløs bil på scenen i Frankfurt – den litt mindre ekstreme Huracan LP 610-4 Spyder.

Den er selvsagt basert på Huracan Coupé som debuterte på fjorårets Genève-utstilling. For øvrig en bil som også danner grunnlaget for andre generasjon Audi R8.

Turtallsvillig
Bak seteryggene sitter en normalt pustende V10 med et slagvolum på 5,2 liter. Når du kommer opp i 8250 omdreininger henter du ut maks effekt på 610 hestekrefter.

Det maksimale dreiemomentet på 560 Nm må du opp i 6500 omdreininger for å hilse på, og kombinasjonen av direkte og indirekte innsprøyting høres forførende ut på italiensk: Iniezione Diretta Stratificata.

Kreftene fordeles gjennom en 7-trinns dobbel clutch kasse til alle hjørner. Ideell fordeling er 43 % til forakselen og 57 til bakhjulene, men kreftene fordeles etter behov.

Det tar ifølge Lamborghini 3,4 sekunder å nå 100 km/t, 10,2 sekunder til 200 mens potensiell toppfart er 324 km/t - det kan gi heftige opplevelser under åpen himmel.

Nært slektskap
- Huracan Spyder kombinerer innovasjon, ytelser og appell vi kjenner fra Huracan Coupé med ny teknologi og en ny dimensjon, sa Stephan Winkelmann, toppsjef hos Lamborghini da han avduket bilen i Frankfurt.

- Forgjengeren, Gallardo Spyder, var mest solgte åpne Lamborghini-modell noensinne, men vi forventer at Huracan skal overgå denne på alle områder.

Kundegruppen gir sannsynligvis blaffen i at bilen er utstyrt med «cylinder on demand» og «stopp/start» for å pynte på utslippstallene (oppgitt snittforbruk er 1,12 l/mil), men at den har fått ny styring av den elektroniske firehjulsdriften kan kanskje merkes i ekstreme situasjoner.

Tak i farta
Soft-toppen kan leveres i tre farger – sort, brun eller rød. Når du plutselig blir overrasket av et skybrudd er det kjekt å vie at den kjøres på (eller av) i løpet av 17 sekunder og kan betjenes i hastigheter på inntil 50 km/t.

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spyder kan bestilles nå for levering til våren. Den har en prislapp på 186.450 euro – før du plusser på avgifter.

Samtidig forteller Lamborghini at Huracan i GT3-versjon skal i aksjon i USA neste år. Debuten skjer i det legendariske 24-timersløpet på Daytona siste helgen i januar.

Powered by Labrador CMS